جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره “Screen Power” انگلستان به بازیگر زنجانی رسید

بازیگر زنجانی موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره Screen Power انگلستان برای فیلم «یارا» به کارگردانی حمید کرمانی شد.
محمدولی فروتن در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت بازیگری در استان و با بیان اینکه نبود سخت‌افزارهای لازم برای آموزش بازیگری در این منطقه یکی از مشکلات موجود در رابطه با بازیگری در استان است، اظهار کرد: استان زنجان بازیگرانی با استعدادهای بسیار بالا دارد که با علم و آگاهی لازم در زمینه بازیگری به فعالیت می‌پردازند ولی برای هنری مانند تئاتر که پایه بازیگری است که اگر یک بازیگر، کار خود را با آن آغاز کند، موفق‌تر نیز خواهد بود، سخت‌افزارهای لازم را ندارد و در حال حاضر یک سالن تخصصی تئاتر برای آموزش و تمرین هنرمندان نداریم.
وی با بیان اینکه به دلیل نبودن موقعیت مناسب، بازیگران زنجانی نمی‌توانند آموخته‌ها و هنر خود را ارائه کنند، افزود: متاسفانه در استان به هنر مخصوصا تئاتر خیلی کم پرداخته می‌شود و به هیچ‌وجه به هنر از لحاظ مالی توجهی نمی‌شود که همین عامل باعث شده اکثر بازیگران زنجانی فقط در سنین جوانی به این کار بپردازند، زیرا بعد از طی دوره‌ای و درگیر شدن با مشکلات زندگی برای کسب درآمد مجبور هستند وارد کار دیگری شوند.
این بازیگر زنجانی با بیان اینکه بازیگری اصول، تمرینات و کتاب‌های خاصی دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود، تصریح کرد: در عرصه جهانی یک بازیگر باید هشت ساعت در روز به تمرین بپردازد که این میزان در استان زنجان به دلیل اینکه هنرمندان درآمدی از این کار ندارند و مجبور به انجام کارهای دیگری هستند و وقت کافی برای تمرین ندارند، بسیار کم‌تر است.
فروتن با اشاره به تعطیلی فرهنگ‌سرا در استان و با بیان اینکه متاسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون فرهنگ‌سرا در استان تعطیل بوده و فقط به صورت محدود به دلیل جشنواره و تمرین گروه‌های تئاتر برای جشنواره باز شده‌ است، ادامه داد: تئاتر برای جشنواره نیست، تئاتر برای مردم است و وقتی اجرا می‌شود مردم باید به تماشای آن بنشینند که از زمان شیوع ویروس کرونا شاهد تعطیلی این فرآیند در استان هستیم.
این‌ هنرمند زنجانی با بیان اینکه هر فردی که عشق و علاقه به بازیگری نداشته‌ باشد نمی‌تواند سختی‌های آن را تحمل کند و بهتر است افرادی که تمایل دارند وارد حوزه بازیگری شوند، چند ماه در کلاس‌های بازیگری شرکت کنند و با سختی‌های این کار آشنا شوند، بیان کرد: افرادی که تمایل دارند وارد حوزه بازیگری شوند بهتر است با آگاهی و علم کامل وارد این حوزه شوند. آگاهی داشتن و توانایی تحلیل یک بازی یا هنر برای یک بازیگر بسیار مهم است و اگر یک بازیگر بدون آگاهی وارد دنیای بازیگری شود، قطعاً حضور موثری در این حوزه نیز نخواهد داشت.
وی با اشاره به نقش‌آفرینی خود در فیلم «یارا»به کارگردانی حمید کرمانی، خاطرنشان کرد: این فیلم به کارگردانی یکی از کارگردانان زنجانی در استان تولید شده‌ است و من نیز در نقش پدر در آن فیلم حضور دارم که با شرکت فیلم در جشنواره بین‌المللی “Screen Power” انگلستان جایزه بهترین بازیگر مرد از بین سه کاندیدا را دریافت کردم.

About Author