جمهوری آذربایجان بر برخی از مناطق ارمنستان «مسلط» شده است

به گزارش ساقی آذربایجان،نخست وزیر ارمنستان بعد از ظهر چهارشنبه تازه‌ترین آمار تلفات این کشور در دور تازه درگیری با نیروهای جمهوری آذربایجان را اعلام کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ به نوشته خبرگزاری «آرمناپرس»، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که در نتیجه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان، شمار کشته‌های ارمنستانی به ۱۰۵ نفر رسیده است.

وی یادآور شد که روز سه‌شنبه شمار کشته‌شدگان ۴۹ نفر اعلام شده بود که متاسفانه این تعداد افزایش یافته است.نخست وزیر ارمنستان گفت: «تا امروز شمار تلفات تایید شده ۱۰۵ نفر است. من بار دیگر برابر جان باختگان‌مان سر تعظیم فرود می‌آورم».

پاشینیان در سخنرانی خود در پارلمان ارمنستان گفت که آذربایجان در نتیجه آخرین رویارویی نظامی بر برخی از مناطق ارمنستان «مسلط» شده است.

وی گفت: «اگر می گوییم آذربایجان به ارمنستان تجاوز کرده است، به این معنی است که آنها توانسته اند بر برخی از سرزمین ها کنترل داشته باشند.»

منابع خبری همچنین اعلام کردند که نخست وزیر ارمنستان بر اساس ماده چهار کمک نظامی برای بازگرداندن تمامیت ارضی این کشور و تضمین خروج نظامیان جمهوری آذربایجان از ارمنستان، از سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست کرده است.

About Author