حتی برای تأمین مرغ و تخم مرغ، گرفتار اما و اگر هستید

در این واقعیت تلخ تردید نکنیم که به اعتماد مردم لطمه وارد شده و در شرایط کنونی، اعتمادسازی مهم‌ترین وظیفه حکمرانان است.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: علت اصلی مهاجرت‌ها وضعیت ناپایدار اقتصادی است که اجازه نمی‌دهد کسی برای آینده زندگی خود برنامه‌ریزی کند.

بلاتکلیفی بسیاری از موضوعات به ویژه در بخش‌های فرهنگی و آزادی‌های مشروع و همینطور فعالیت‌های سیاسی نیز از جمله عوامل بی‌انگیزه کردن افراد برای ماندن در کشور است. نتیجه این قبیل روش‌ها به ویژه در بخش سیاسی و محدود بودن حق انتخاب در زمان انتخابات، ورود افرادی به مجلس و سایر مسئولیت‌هاست که کشور را درگیر اموری از قبیل دعوا بر سر تحویل یا عدم تحویل خودرو‌های شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس و تأثیر آن بر استیضاح فلان وزیر می‌کند.

در جهان پیشرفته امروز که حتی شیخ‌نشین‌های خلیج فارس علیرغم محدودیت‌هائی که در زمینه امکانات، ثروت‌ها و جغرافیا دارند در حال مجهز شدن به پیشرفته‌ترین تجهیزات برای اداره کشورشان هستند، شرم‌آور است که مسئولان ما حتی برای تأمین مرغ و تخم مرغ مورد نیاز مردم گرفتار، اما و اگر هستند و به خاطر بی‌کفایتی‌ها در این زمینه‌ها و اموری از قبیل خودرو‌های بی‌کیفیت و گران قیمت، وزیر عوض می‌کنند و باز هم نمی‌توانند مشکلات مردم را حل کنند!

این بی‌ثباتی‌ها، نارسائی‌ها، عمل نکردن به وعده‌ها و زمین ماندن عدالت است که اعتماد مردم را کاهش می‌دهد و مهم‌ترین عامل موفقیت حکمرانان را از بین می‌برد. اعتماد مردم را با حل مشکلات آنان، عمل به وعده‌ها، صداقت، سامان دادن به اقتصاد، تأمین رفاه و اجرای عدالت می‌توان تأمین کرد. انقلاب اسلامی با پشتوانه اعتماد مردم به پیروزی رسید و اکثریت قریب به اتفاق مردم، با تکیه بر همین اعتماد بود که در همه‌پرسی تغییر نظام، به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند. مهم‌ترین وظیفه حکمرانان اینست که با عملکردشان امید و اعتماد مردم را افزایش دهند. در این واقعیت تلخ تردید نکنیم که به اعتماد مردم لطمه وارد شده و در شرایط کنونی، اعتماد سازی مهم‌ترین وظیفه حکمرانان است.

About Author