حمله موشکی پاکستان به یک روستای مرزی ایران | هفت نفر کشته شدند

معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داد.

علیرضا مرحمتی در گفتگو با مهر، افزود: ساعت ۴.۵ صبح امروز پنج شنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستا‌های مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: در این حمله سه زن و چهار کودد غیر ایرانی کشته شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: یک انفجار نیز نزدیک شهرستان سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: جزئیات و خبر‌های تکمیلی در ساعات آینده اعلام خواهد شد.

برخی منابع خبری نیز از حمله و انفجار در اطراف یک پایگاه سپاه در سراوان خبر داده اند. جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

گفته شده که پاکستان مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

صفحه توئیتری اخبار نیرو‌های مسلح پاکستان نیز اعلام کرد؛ ۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران (سراوان، شامسر و حنق) را مورد حمله قرار دادیم.

به نوشته عصرایران، در فضای مجازی توئیت خبرنگار پاکستانی نیویورک‌تایمز درحال چرخیدن است که گفته است: پاکستان اهدافی متعلق به جدایی‌طلبان بلوچستان در خاک ایران را هدف قرار داده است.

وی نوشته است که پاکستان به ایران هشدار داده در صورت پاسخ، پاکستان دوباره به ایران حمله خواهد کرد و امکان تشدید تنش ها وجود دارد.

معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان: این انفجارها از سمت پاکستان نبوده!

وی در اظهارات بعدی خود حمله از سوی پاکستان را رد کرد و اظهار کرد که به اشتباه گفته این انفجارها از سمت پاکستان بوده است.

بیانیه وزارت خارجه پاکستان

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. تعدادی از تروریست‌ها در جریان این عملیات کشته شدند.

ایران خواستار توضیح پاکستان شد

خبرگزاری ها به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده اند که ایران از پاکستان خواسته تا در خصوص این حملات توضیح دهد

About Author