خانم خزعلی مردم را عصبانی نکنید!

سخنان اخیرمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در باب موفقیت های دولت رئیسی انتقاداتی را در سطح افکار عمومی به دنبال داشته است.
در روزگاری که افسار اقتصاد از دست دولت در رفته و روند افزایش قیمت ها ساعتی شده است، خانم خزعلی در مقام معاون رئیس جمهور معلوم نیست چنین مطالبی را با کدامین آمار و ارقام به خورد جامعه می دهد در حالی که دولت با کسری بودجه ۳۷۰ همتی روبروست و منبع عقلانی و اقتصادی برای تامین آن ندارد، جنابشان معتقد است که رئیسی توانسته در یک سال اخیر موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد و طبیعی است که همه احزاب جمع شوند و علیه دولتی که در حال پیروزی است، بایستند!
اولا اساسا حزبی بماهو حزب در کشور ما وجود ندارد که بخواهد علیه دولت هم موضع بگیرد و اگر منظورشان این گردهمایی های فصلی و موسمی است که این ها هم عمدتا در نزدیکی انتخابات به فکرکار سیاسی و حزبی می افتند و بقیه فصول هم به خواب زمستانی میروند.
از سویی فرموده اند که موفقیت های بزرگ!؟ دقیقا بفرمایند که منظورشان از موفقیت های بزرگ چیست؟ و برای فهم بیشتر موضوع نمونه ای هم بیاورند، ممنون میشویم. اگر منظورشان تحقق بودجه باشد که میزان کسری اش را عرض کردیم و اگر منظور ثبات اقتصادی است که انصافا عملکرد دولت دست مریزاد دارد، چون بعید است که کسی بتواند ارزش پول ملی را در عرض یکی دو ماه به حدی تنزل دهد و قیمت دلار، سکه، طلا وخودرو را به اندازه ای افزایش دهد که به زعم کارشناسان اقتصادی واژه رهاشدگی به آن اطلاق شود. رونق اقتصادی هم با لحاظ تورم حاصل از افزایش قیمت ارز به اندازه ای است که همین تخم مرغ خودمان هم به ما طبقات ضعیف چشم و ابرو می آید وناز و غمزه می کند. احتمالا بجز رونق بازار فروش فیلترشکن که بازار آقازاده را سکه کرده است، بقیه مشاغل صبح تا شب تخمه می شکنند و روزهای تقویم را خط می زنند تا بلکه عمر چهار ساله دولت تمام شود و نفس راحتی بکشند. جراحی اقتصادی شان در سال قبل هم گویا توسط پزشکان تازه کار صورت گرفته و چاقوی جراحی در شکم بیمار جا مانده است که شاهد خونریزی روزانه محل جراحی هستیم. این مدل حرف زدن ها اگر برای تحکیم جایگاه معاونت ایشان است باید بگویم که دولت مستقر بدلیل کسادی بازار نیروی مدیریتی قطعا کاری به پست معاونت ایشان ندارد و نباید از این بابت نگرانی داشته باشند و نیازی به عصبانی کردن مردم برای پیشبرد اهداف شخصی نیست. داستان حرف زدن برخی از مسئولان ما ضرب المثل سنگ پای قزوین است و کسی از بابت حرف نزدن این دوستان را بازخواست نخواهد کرد، لطفا سکوت کنید تا بر مشغله و مشکلات روزانه مردم درد مضاعف نباشید./

به قلم: وحید خدادادی

About Author