خراسان رضوی در کمک به بیماران کرونایی موفق عمل کرده است

امام جمعه مشهد گفت: خوش‌بختانه خراسان رضوی در زمینه دستگیری از فقرا و کمک به درمان بیماران کرونایی بسیار موفق عمل کرده است.
به گزارش ساقی آذربایجان آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم چهاردهمین دوره رزمایش مواسات و همدلی در قالب طرح «شمیم حسینی» جهت توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی که، در بقعه متبرکه امام‌زاده غیاث‌الدین محمد(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این رزمایش انقلابی، دینی و اجتماعی به وسیله سازمان اوقاف و امور خیریه در ایامی که به نام سیدالشهدا(ع) است، بسیار ارزشمند است.
وی ادامه داد: خوش‌بختانه سازمان اوقاف و امور خیریه با اختصاص طرح‌هایی در جهت کمک به نیازمندان از جمله طرح شمیم حسینی از یک توسعه انقلابی و اجتماعی خاصی برخوردار شده که قابل تقدیر است.
علم‌الهدی در ادامه به داستان کمک امام حسین(ع) به مردی درمانده اشاره کرد و افزود: مرد نیازمندی برای گرفتن کمک به در منزل امام حسین(ع) آمد و حضرت کیسه اشرفی به او دادند؛ به گونه‌ای که فرد امام را نبیند و فرمودند «این پول را بگیر. عذرخواهم اگر مبلغ این پول زیاد نیست. اگر حق ما را غصب و به حقوق ما تجاوز نمی‌کردند، بیش از این بر تو بخشش می‌کردیم» و مرد که پول زیادی دریافت کرده بود در جواب گریه کرد و گفت «چطور این دست‌های خیر رسان زیر خاک خواهد رفت». وی بیان کرد: امام حسین(ع) در کنار تمام عظمت‌های انقلابی و جهادی که داشت اما نسبت به مستضعفان و گرفتاران برخورد متفاوتی در پیش گرفته بود و غیر از سخاوت و کرمی که به همه داشت، نسبت به افراد تهی دست و نیازمندان این سخاوت و کرم بیشتر دیده می‌شد. امام جمعه مشهد با بیان این‌که اجرای طرح شمیم حسینی، به ویژه در این موقعیت، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه بسیار به جا و به موقع است، تصریح کرد: خوش‌بختانه خراسان رضوی زیر سایه امام هشتم(ع) و با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مشکل و خلائی در جهت تأمین نیازمندان و جربان درمان ندارد.
وی خاطرنشان کرد: با ایجاد قرارگاه مواسات در استان، اتفاقات مبارکی در زمینه مبارزه با کرونا، کمک به بیماران کرونایی و نیازمندان رخ داده است؛ به گونه‌ای که تنها توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در زمینه کمک به بیماران کرونایی نیازمند، کپسول‌های اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز تهیه شده و در زمینه کمک به نیازمندان، بسته‌های معیشتی در فصل‌های مختلف توزیع کرده است. علم‌الهدی اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم‌اکنون در چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه در قالب طرح «شمیم حسینی» ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ۷ میلیارد تومان توزیع می‌کند و تا پایان ماه صفر حدود ۱۲۴ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان میان نیازمندان توزیع خواهد شد. همپنین در قالب طرح «مهر تحصیلی» حدود ۱۱۰۰ بسته لوازم‌التحریر به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در این رزمایش توزیع خواهد شد.

About Author