خسروشاه اولین میزبان مسابقات بدنسازی در آذربایجان شرقی

در طول ۲۵ سال فعالیت هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان، این اولین بار است که مسابقات در محلی به غیر از تبریز برگزار میشود و میزبانی خسروشاه برای مسابقات استانی اتفاقی کم نظیر و افتخاری بزرگ است.
به بهانه این میزبانی و درخشش ورزشکاران خسروشاهی با رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام بخش خسروشاه، مهندس ستار هاشمی به گفت و گو نشستیم. با ما همراه باشید.
مهندس ستار هاشمی عضو شورای اسلامی شهر خسروشاه چند صباحی است که مسئولیت هیئت بدنسازی و پرورش اندام این بخش را نیز بر عهده گرفته است.
هاشمی ۱۵ سال در این رشته فعالیت کرده و هم اکنون سکاندار این هیئت است.‌

ساقی آذربایجان : آقای هاشمی با تشکر از فرصتی که در اختیار ساقی آذربایجان قرار دادید.چه مدتی است که مسئولیت هیئت بدنسازی را برعهده گرفته اید؟ و چه اقداماتی انجام داده اید؟
با نام و یاد خدا و تشکر از زحمات شما. هیئت بدنسازی و پرورش اندام بخش خسروشاه حدود ۲ ماه است که تشکیل شده و من مسئولیت این هیئت را بنابر پیشنهاد دکتر علی نیک رزم رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان برعهده گرفته ام. در این مدت نیز میزبانی مسابقات استانی را برعهده گرفتیم. هدف ما از برگزاری این سری از مسابقات وحدت و انسجام باشگاه هایی بود که در سطح شهر فعالیت داشتند و نشان دادن پتانسیل خسروشاه برای میزبانی شایسته.

ساقی آذربایجان: چند باشگاه در سطح شهر فعالیت می کنند؟ و شرایط این رشته به چه صورت است؟
۵ باشگاه در حال فعالیت اند.و هم اکنون چندین قهرمان در سطح مسابقات شرکت کرده اند. پرورش اندام رشته پرمشقت و ریاضتی است که واقعاً همت و تلاش مضاعفی می‌خواهد. رژیم غذایی سخت نوع تمرین ها این رشته را بسیار خاص کرده است.

ساقی آذربایجان: در مورد رژیم غذایی سخت فقط مربوط به مصرف انواع مکمل و یا نوع غذای خاصی است یا موارد دیگری هم شامل می‌شود؟
به جز رژیم غذایی خاص و ورزشکاران چند روز قبل از مسابقات آب نمی خورند چون باید بحث آبگیری از عضلات و نشان دادن ماهیچه ها به نحو احسن رعایت شود.

ساقی آذربایجان: میزبانی خسروشاه برای اولین‌بار چگونه اتفاق افتاد؟
ابتدا رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان دکتر نیک رزم تصمیم گرفته بودند که این سری مسابقات استانی در جای خارج از شهرستان تبریز برگزار شود.به درخواست من و رئیس محترم اداره ورزش و جوانان اقای رحیم زاده از هیئت پرورش اندام و بدنسازی استان خسروشاه میزبان اولین مسابقات استانی شد.
خود من نیز در راستای عمل به وظایف شورای شهر خود بسیار مشتاق بودم که این اتفاق برای اولین بار در خسروشاه انجام شود.

ساقی آذربایجان: در این سری مسابقات استانی چه افرادی موفق به کسب مقام و دریافت جایزه شدند؟
در شرایط کنونی با توجه کمبود زمان و با اینکه نفرات اصلی نیز در مسابقات کشوری حضور داشتند اما با این وجود آقایان، نعمت کرمی در وزن ۷۵ کیلوگرم مقام اول، رضا رضوی در وزن ۷۰ کیلو گرم مقام سوم، محمد پرتو زاده مقام سوم بادی بیلدینگ و مهدی مرادی به طور همزمان عنوان نائب قهرمانی دسته یک فیزیک جوانان و بزرگسالان را به دست آورد.

ساقی آذربایجان: با توجه به اینکه خودتان عضو شورای شهر هستید و مسئولیت هیئت بدنسازی را نیز بر عهده گرفته اید آیا انجام این دو مقوله خللی در انجام وظایف تان ایجاد نمی کند؟ چطور مدیریت می کنید؟
خدا را شاکرم که پنج عضو شورای شهر خسروشاه رفاقت و تعامل و همکاری همدلانه ای با هم دارند، کارها را پیش میبرند. این سری مسابقات به صورت مقطعی برگزار می‌شود که مثلاً در طول یک هفته زیرساخت‌ها و تامین و تجهیزات و تدارکات برای انجام مسابقات انجام شد و طول مسابقات نیز دو روز بود. که بنده پس از پایان مسابقات بلافاصله به شورای شهر بازمی‌گردم.

ساقی آذربایجان : خسروشاه برای میزبانی چه اقداماتی انجام داده است؟
در این مدت کم، کارها از طریق دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفت. در بحث آماده سازی و تهیه و تدارک سالن، خرید و آماده سازی سن و استیج، نورپردازی، اتاق رنگ، تهویه هوا سیستم گرمایشی به صورت مطلوب و با کیفیت بالا انجام شد. در بحث خرید سن به گفته دکتر نیک رزم رئیس هیئت بدنسازی استان، سنی که برای این سری مسابقات تهیه شده در حد مسابقات کشوری است.
در بحث تامین منابع انسانی حضور داوران است. که حدود هفت داور از شهرستان‌های مختلف استان در این رقابت‌ها شرکت کردند.
کمیته فنی کمیته پزشکی و عوامل اجرایی نیز به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بودند.
بخش تأمین جوایز و کاپ ها نیز به فعالیت خود پایان داد. بحث حراست فیزیکی و سیستم ورود و خروج و کنترل تایم ورزشکاران نیز به درستی انجام شد تا اختلالی در ورود و خروج ورزشکاران نباشد.
در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این سری مسابقات بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

ساقی آذربایجان: با توجه به ابتلای شما به بیماری کرونا و تمامی فعالیت‌های مربوط به میزبانی را چطور انجام دادید؟
بله چون خود من درگیر کرونا بودم و حدود ۲۰ روز در بیمارستان بستری شدم. اما برای تحقق این هدف سعی کردم که زودتر بهبودی خودم را به دست بیاورم.
شور و شوق جوانان و آمادگی ورزشکاران مرا بیش از پیش امیدوار کرد و کمکم کرد که از بستر بیماری بلند شوم.

ساقی آذربایجان : و سخن پایانی؟
بعضی از امکانات، کارها و هماهنگی های لازم برای میزبانی بهتر در خسروشاه بدون هماهنگی و مساعدت شهردار محترم خسروشاه جناب مهندس کریمیان امکان پذیر نبود ما بایدبرخی از تجهیزات را از استان می‌آوردیم که در آنجا نیز مساعدت های دکتر نیک رزم بسیار عالی بود.
هماهنگی های مربوط به بخش خسروشاه نیز با کمک رییس اداره ورزش و جوانان آقای رحیم زاده انجام شد که در اینجا کمال تشکر را از این عزیزان دارم.

About Author