دانلود کتاب چرا ملت ها شکست می خورند؟

روزنامه ساقی آذربایجان قصد دارد در راستای ترویج سنت حسنه کتابخوانی و افزایش آگاهی های عمومی هر هفته پی دی اف رایگان یک کتاب را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. چنانچه مخاطبان عزیز هم کتاب خاصی در نظر دارند در کامنت ها اسم کتاب را عنوان کنید تا در اولین فرصت در اختیار شما قرار بگیرد.

این کتاب که شش اقتصاددان برنده جایزه نوبل کنت. جی. ارو – نوبل ۱۹۷۲ رابرت سولو – نوبل ۱۹۸۷، بکر – نوبل ۱۹۹۲، میشل اسپنس و جورج آکر لوف – برندگان نوبل ۲۰۰۱، و پیتر دیاموند – نوبل سال ۲۰۱۰) و شماری از اندیشمندان آن را تحسین کرده اند می تواند اندیشه اقتصادی در ایران را متحول سازد. نویسندگان این کتاب همراه با گروهی از اقتصاددانان شرط توسعه را گذر از نظام الیگارشی
حکومت گروههای خاص یا به تعبیر مترجمان اندک سالاری) میدانند و سعی دارند شرایط اقتصادی موثر بر شکل گیری و فروپاشی نظام های اندک سالار را تبیین کنند. این دیدگاه تحولی بزرگ در اندیشه اقتصادی است.
نویسندگان این کتاب سیاست های مرسوم اقتصاد کلان را از هر نوع که باشد موضوعی ثانوی و موضوع اصلی توسعه را رابطه دولت با ملت میدانند. این گزاره محصول تجارب پر هزینه کشورهای مختلف جهان در طول تاریخ است. در طول چند دهه گذشته مکاتب اقتصادی، سیاست های مختلفی را برای دستیابی به توسعه اقتصادی پیشنهاد کرده اند. ابتدا تصور می شد می توان با انجام سرمایه گذاری های زیربنایی، تاسیس شرکتهای دولتی، سرمایه گذاری در امور بهداشت و آموزش عمومی و سپس در دهه ۱۹۸۰ با حذف مداخله دولت در اقتصاد به عملکرد مناسب اقتصادی دست یافت. اما امروزه میدانیم این سیاست ها کمتر به نتایج مطلوب منتج شده اند. این نکته را نویسندگان کتاب اینگونه بیان میکنند:…….

دانلود کتاب از اینجا : Jara_malatha_sakast_mekhorand

About Author