درآمدهای مالیاتی زنجان رشد ۷۲ درصدی دارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: درآمدهای مالیاتی مصوب این استان ۳۱ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال بوده که در هشت ماهه امسال ۲۵ هزارو ۵۴ میلیارد ریال وصول شده است که این میزان نسبت به سهمیه، ۱۱۸ درصد تحقق یافته و نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز حدود ۷۲.۸ درصد رشد دارد.
به گزارش ساقی آذربایجان ابوالفضل عباسچیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه درآمدهای استانی تحت عنوان درآمدهای مالیاتی شناخته می شود، افزود: این موارد ۱۰ ردیف درآمدی را شامل می شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی درآمدهای استانی در سال جاری ۳۳ هزارو ۹۹۷ میلیارد ریال بوده است، اضافه کرد: عملکرد هشت ماهه استان در این بخش ۲۵ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سهمیه ۱۱۲.۸ درصد تحقق درآمد داشته و نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۶۶ درصد رشد داشته است.
عباسچیان با اشاره به اینکه درآمد ملی هم خاص دستگاههای اجرایی است که درآمدها وصول و به منابع ملی استان همانند کشور واریز می شود، ادامه داد: درآمد اختصاصی، خاص دستگاههای اجرایی است که وصول کننده و مصرف کننده آن هستند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به اینکه درآمدهای عمومی استان در قالب ۶ ردیف عمده و ۷۲ کد فرعی وصول می شود، گفت: ردیف های عمده تحت عنوان “ درآمدهای مالیاتی”، درآمد حاصل از مالکیت دولت، درآمد حاصل از خدمات و فروش کالاها، حاصل از جرائم و خسارت و در آمدهای متفرقه که در هیچ کدام از کدهای فرعی دیده نشده و واگذاری دارایی های سرمایه ای است.
عباسچیان افزود: درآمد مصوب حاصل از مالکیت استان به میزان پنج میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال بوده که تا کنون ۴۹۷ میلیون ریال وصول شده و درآمد حاصل از خدمات فروش کالا نیز ۳۲۸ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال بود که در زمان حاضر ۱۹۲ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال وصول شده که نسبت به مصوب کمتر است و می توان گفت نسبت به دوره مشابه سال قبل، ضعیف عمل شده است.
وی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از جرائم خسارت نیز ۸۸۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال بوده که از این میزان ۲۰۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال وصول شده و بطور تقریبی نسبت به سهمیه، ۳۴.۵ درصد وصول و دوره مشابه سال قبل نیز ۵۸ درصد کاهشی بوده است.
این مسوول درآمد متفرقه استان را نیز در سال جاری ۷۹۰ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: از این میزان ۳۰ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال وصولی بوده که نسبت به سهمیه ۵.۸ درصد وصولی بوده و نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز ۶۹ درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: در مجموع ۳۳۳ هزارو ۹۷۷ میلیارد ریال پیش بینی استانی بوده که از این رقم ۲۵ هزارو ۵۸۰ میلیارد ریال وصول شده است که نسبت به مصوب در هشت ماه امسال ۱۱۳ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز ۶۶ درصد رشد دارد.

About Author