درخشش دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی QS

رییس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و انتشارات دانشگاه تبریز و دبیر کمیته علم سنجی دانشگاه از درخشش این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی جهانی کیو اس ۲۰۲۳ در کسب رتبه‎‌های برتر ایران و جهان در رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک، هوانوردی و ساخت و تولید، کشاورزی و جنگلداری و شیمی خبر داد.

رسول زوارقی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: براساس اعلام نظام رتبه‌بندی جهانی کیو اس ۲۰۲۳، دانشگاه تبریز در رشته‌ی مهندسی برق و الکترونیک رتبه‌ی ششم در ایران و ۴۵۱ تا ۵۰۰ در جهان را به خود اختصاص داد. همچنین این دانشگاه در رشته‌های مهندسی مکانیک، هوانوردی و ساخت و تولید نیز حائز رتبه‌ی سوم در ایران و ۳۰۱ تا ۳۵۰ در جهان شد.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز در رشته‌های کشاورزی و جنگلداری نیز موفق به کسب رتبه‌ی سوم در ایران و ۳۵۱ تا ۴۰۰ در جهان شد و در حوزه‌ی موضوعی شیمی رتبه‌ی چهارم در ایران و ۵۰۱ تا ۵۵۰ در جهان را از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، وی در خاتمه یادآور شد: مبنای ارزیابی‌های نظام رتبه‌بندی QS، مقالات انتشاریافته و استنادهای دریافتی در نشریات نمایه‌ شده در پایگاه اسکوپوس و اعتبارسنجی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده از سوی این نظام رتبه‌بندی از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، کارفرمایان، و دانشگاهیان می‌باشد.

About Author