درگیری‌ها پس از حکم دادگاه رژیم صهیونیستی درباره قبرستان اسلامی در قدس

دادگاه رژیم صهیونیستی درخواست کمیته مراقبت از آرامگاه‌های اسلامی در قدس مبنی بر توقف اقدام شهرداری و دو نهاد حافظ محیط زیست و گسترش قدس به تخریب منطقه یادمان “سرباز گمنام” در قدس شرقی را رد کرد و درگیری‌هایی میان نیروهای صهیونیستی و فلسطین رخ داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مهند جباره، نماینده کمیته مراقبت از مقابر اسلامی گفت: اگرچه ما ثابت کردیم که این زمین بخشی از زمین‌های قبرستان است و در آن قبرهایی است اما شهرداری اسرائیل اصرار دارد در آن یک پارک عمومی بسازد.

وی گفت، دادگاه رژیم صهیونیستی با این حکم خود احترام به مردگان و هتک حرمت مقابر را نادیده گرفته و به درخواست منع شهرداری قدس از ادامه تخریب و نبش قبر توجهی نکرد.

یادمان “سرباز گمنام” پس از کشته شدن تعدادی از سربازان ارتش اردن و غیرنظامیان در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ در قبرستانی که مستقیماً زیر دیوار قدیمی قدس از سمت شرقی و نزدیکی مسجد الاقصی قرار دارد نصب شده است.

عکاس خبرگزاری فرانسه می گوید، در پی این تخریب و نبش قبر توسط نیروهای صهیونیستی استخوان‌هایی دیده شد و پس از آن درگیری‌هایی میان نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطین رخ داد. فلسطینی‌ها به سمت این نیروها که از باتوم و بمب‌های صوتی برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند، سنگ پرتاب کردند.

همچنین در پی یورش نیروهای اشغالگر به شهر بیت لحم و بازداشت اسیر آزاده رغد رائد شمروخ درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و این نیروها رخ داد.

نیروهای اشغالگر شمروخ را که ماه اوت پس از گذراندن دوره محکومیت خود آزاد شده بود، مجددا بازداشت کردند.

در این درگیری‌ها تعدادی از فلسطینی‌ها به دلیل پرتاب بمب‌های گازی به سمت منازل دچار حالت خفگی شدند. نیروهای صهیونیستی همچنین به تعدادی از این منازل یورش برده و آن را تفتیش کردند.

در شهر الخلیل هم نیروهای صهیونیستی با در دست داشتن حکم احضاریه به منزل اسیر آزاده ثائر حلاحله یورش بردند.

About Author