در اکباتان تهران چه خبر است؟

شهرک اکباتان تهران در جریان اعتراضات اخیر، شب‌های ناآرامی را سپری کرده است. در روزهای اخیر، ضمن اینکه تجمعاتی در این منطقه شکل گرفته است، جمعی از ساکنان این شهرک به صورت شبانه شعارهایی سر داده‌اند. در همین حال، تصاویر و ویدئوهایی منتشر شده نشان می‌دهد که درگیری‌هایی بین معترضان و نیروهای امنیتی در اکباتان رخ داده  است.

اخیر نیز تصاویری از شلیک گاز اشک‌آور به خانه‌ها و یا تخریب اموال مردم منتشر شده که تاکنون مسئولان توضیحی درخصوص آن ارائه نکرده‌اند.

گفتنی است که در ناآرامی‌های اخیر، رفتارهای تند و ادبیات خشن و نامناسبی از سوی معترضان و برخی نیروها مطرح شده است.

حالا ویدئوها و فایل‌های صوتی منتشر شده از وقایع دیشب شهرک اکباتان نشان می‌دهد که عده‌ای در واکنش به شعارهای مردم، ادبیات تندی به کار برده‌اند.

در چیتگر نیز اتفاقات مشابه ای رخ داده و درگیری هایی بین معترضان و نیروهای امنیتی گزارش شده است.

خبرگزاری فارس با اشاره به فایل پخش شده در شبکه‌های اجتماعی که در آن پلیس گفته پاش برسد سر ناموس‌مان را هم می‌بریم، نوشت: با گوش‌کردن به این صدا متوجه می‌شویم که گوینده در دفاع از مردم و کشور می‌گوید: ۴۰ تا کشور آمدند به سوریه و هیچ غلطی نتوانستند بکنند. اما با گوش‌کردن به این صدا متوجه می‌شویم که گوینده در دفاع از مردم و کشور می‌گوید: ۴۰ تا کشور آمدند به سوریه و هیچ غلطی نتوانستند بکنند. گفتند ایران جلوی‌مان ایستاده. برای مملکت خودمان که جان و خون‌مان را هم می‌دهیم. والله قسم اگر پایش برسد سر ناموس و زن و بچه خودمان را می‌بُریم، اما نمی‌گذاریم به این مملکت آسیبی برسد.

واکنش سخنگوی شورای شهر به امکان تغییر نام شهرک اکباتان

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران نیز در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد انتشار اخباری مبنی بر تغییر نام شهرک اکباتان، گفت: پس از شهادت “آرمان علی وردی” هزارن تماس با کمیسیون تعیین نام و کمیسیون فرهنگی شورای شهر برقرار شد و عمده مطالبات نیز تغییر نام شهرک اکباتان به شهرک آرمان بود. ما نمی‌توانیم ورودی به تغییر نام شهرک‌ها داشته باشیم؛ چرا که هر شهرکی هیات امنا دارد و بر اساس قانون، شورای شهر تنها می‌تواند در تغییر نام معابر، میادین، بوستان‌ها و تاسیساتی که تحت پوشش مدیریت شهری است، وارد شود.

نادعلی با بیان اینکه به دلیل پاسخگویی به حجم احساسات مردمی وظیفه داریم که در حداقل زمان ممکن معبری مناسب در محل شهادت یا محل زندگی وی نامگذاری کنیم، گفت: روز شنبه جلسه فوق‌العاده کمیسیون نامگذاری است تا بتوانیم برای جلسه علنی روز یکشنبه تغییر نام را پیشنهاد دهیم.

About Author