دسترسی به دارو مناسب نیست!

به گزارش ساقی آذربایجان، عابدین خرّم امشب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، اظهار کرد: یکی از اهداف نصب دستگاه‌های کارتخوان هوشمند، رصد میزان مصرف حقیقی نان و جلوگیری از خروج آرد از شبکه توزیع است که باید این اهداف توسط جهاد کشاورزی بررسی و اعلام شود که آیا طرح موفق بوده یا نه.

وی افزود: با اشاره به تجهیز ۹۵ درصد از نانوایی‌های استان به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند، گفت: دستگاه‌های متولی ایرادها و اشکال‌های در حال اجرای این طرح را احصا و و به دبیرخانه ستاد تنظیم بازار گزارش کنند.

خرم همچنین با اشاره به طرح کالابرگ الکترونیکی، گفت: ۶ کالای اساسی در مرحله اول مشمول این طرح هستند که باید اقدامات لازم برای شناسایی و ثبت‌نام تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و اصناف جهت اجرای این طرح انجام شود تا دسترسی مردم به کالاها آسان‌تر باشد.

وی  خاطرنشان کرد: از نظر تامین کالاهای اساسی در استان هیچ مشکلی وجود ندارد و برای ایام محرم نیز اقلام  و کالاهای مورد نیاز هیات‌های حسینی به اندازه کافی تامین شده است.

استاندار آذربایجان شرقی از کمبود نظارت بر داروخانه‌های استان نیز انتقاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته و نظارت و بازرسی از داروخانه‌ها را افزایش دهد.

وی افزود: دسترسی به دارو در استان مناسب نیست و برخی داروخانه‌ها با وجود بیمه بودن بیماران، اقدام به عرضه دارو به قیمت آزاد می‌کنند که ضروری است دانشگاه علوم پزشکی به صورت جدی به این تخلفات رسیدگی کند.

خرّم با قدردانی از عملکرد خوب دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی، امنیتی و تعزیراتی در کنترل وضعیت بازار استان، اظهار داشت: خوشبختانه تمامی تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگان پای کار هستند و هیچ گونه کمبودی در بازار از بابت کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اقدامات نظارتی باید به صورت جدی و مستمر ادامه داشته باشد و به هیچ عنوان نظارت‌ها نباید کاسته شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در استان نیز گفت: اقدامات نظارتی و امنیتی موجب شده خروج یا عرضه کالاها در خارج از شبکه برای متخلفان در استان ناامن و غیرممکن شود.

در این جلسه گزارش بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی، گزارش خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان، گزارش نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها، گزارش پیاده‌سازی طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان، گزارش اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و گزارش آخرین وضعیت تولید، توزیع و تأمین کالاهای اساسی در استان بررسی شد.

About Author