دستگاه‌های طرف قرارداد در زنجان زمین تامین نکردند

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: جهاد کشاورزی، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و صنف رانندگان ارگان‌هایی بودند که تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی داشتند ولی در استان، زمین معرفی نکردند.
به گزارش ساقی آذربایجان سعید شاهین‌فر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان زنجان ۲۹ هزار و ۴۳۲ نفر در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ثبت‌نام کرده بودند که با پایش متقاضیان ۱۴ هزار و ۶۴ نفر تایید نهایی شده و تاکنون ۱۲ هزار و ۵۱۳ نفر واریزی خود برای احداث مسکن‌ها را انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهر زنجان، ۱۰۴۱ نفر برای شهر ابهر و ۴۴۷۰ نفر برای سایر شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده است، عنوان کرد: در شهر زنجان ۱۲ هزار و ۴۹۷ نفر واریزی داشتند و زمین برای صد درصد پروژه‌ها در طرح اقدام ملی تخصیص یافته است.
این مسئول با بیان اینکه تفاهم نامه‌هایی با برخی از ادارات استان داشتیم، افزود: این ارگان‌ها زمین لازم برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را اعلام نکردند و شرط تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی این بود که خود ادارات باید زمین داشته باشند، در غیر این صورت متقاضیان طرح اقدام ملی به صورت کلی در قرعه‌کشی‌های انتخاب پروژه‌ها می‌توانستند شرکت کنند و پروژه تخصیص داده می‌شد.
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان یادآور شد: جهادکشاورزی، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و صنف رانندگان ارگان‌هایی بودند که تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی داشتند ولی در استان، زمین معرفی نکردند.
وی ابراز کرد: برای آموزش‌وپرورش تامین زمین در شهرک الهیه انجام گرفته است و نیمی از فرهنگیان متقاضی، ابتدا در سامانه طرح اقدام ملی متقاضی ثبت‌نام کردند ولی بعداً با فرض اینکه زمین در اختیار دارند به سامانه خود وزارت آموزش‌وپرورش منتقل شدند ولی این مهم محقق نشد و زمین معرفی نکردند.
شاهین‌فر با بیان اینکه برای قرارداد احداث ۱۲ هزار و ۹۲۶ واحد با پیمانکاران بسته شده است، بیان کرد: برای ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد تجهیز کارگاه انجام گرفته و فونداسیون ساختمان ۴۲۵۶ واحد به اتمام رسیده و بیش از ۱۵۰۰ واحد نیز اسکلت و سقف را به پایان رساندند.
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، تعداد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در اجرای این طرح در استان از شروع تا خاتمه را نزدیک ۴۰ هزار نفر برشمرد و گفت: به ازای هر واحد به طور متوسط برای ۲.۵ نفر در سال اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای در زمینه ساخت مسکن با نیروهای مسلح داشتیم، ادامه داد: همزمان با هفته نیروی انتظامی در شهرک غرب زنجان کلنگ ۱۲۶ واحد به زمین زده شد.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح در استان زنجان بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت، گفت: تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان آورده مردم در این طرح بوده که ۶۰ درصد آن به اجزای سازه تبدیل شده و مابقی هم در حال برداشت است که به پروژه تزریق خواهد شد.
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان شاهین‌فر با بیان این مطلب که این استان در واریزی‌ها نسبت به جمعیت، تخصیص پروژه نسبت به جمعیت و تایید شده‌ها نسبت به جمعیت رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است، خاطرنشان کرد: در شروع پروژه هم رتبه اول کشوری را دارد.

About Author