دستگاه قضایی با هیچ‌کس تعارف ندارد

به گزارش ساقی آذربایجان، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر اظهار کرد: متاسفانه برخی مسؤولان با دخالت‌های بی‌مورد، خارج از وظایف قانونی باعث بروز برخی مشکلات در شهرستان می‌شوند که انتظار داریم با قانون‌مداری و رعایت موازین در حوزه کاری خود در خدمت به مردم و توسعه شهرستان تلاش کنند.

 وی افزود: دستگاه قضایی خدمتگزاری به مردم را افتخار خود می‌داند و در این شهرستان حوزه قضایی اهر در کمال بی‌طرفی پیگیر مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف می‌باشد و در مواردی که برخی مدیران دستگاه‌ها به وظیفه ذاتی خود عمل نکنند و موجبات نارضایتی مردم را فراهم کنند، دستگاه قضایی (دادستان) به عنوان مدعی‌العموم ورود کرده وبا خاطیان برخورد خواهد کرد.

این مقام این مقام ارشد قضایی دفاع از حقوق عامه مردم را وظیفه ذاتی دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: هر مسؤول و مدیر اداره یا نهادی از امکانات بیت‌المال بر له یا علیه کسی استفاده کرده و به بیت‌المال تجاوز کند، دستگاه قضایی باقدرت و جدیت برخورد کرده و در این زمینه با هیچ مسؤول و یا شخصی تعارفی ندارد.

رئیس دادگستری اهر با انتقاد از برخی برنامه‌های تبلیغاتی و کلنگ زنی و افتتاح‌های چند باره و بی‌مورد تاکید کرد: این‌گونه برنامه‌ها، اعتماد مردم را نسبت به مسؤولان سلب می‌کند.

نظری، حل مشکل بوی نامطبوع را یکی از مطالبات به حق شهروندان عنوان کرد و افزود: متاسفانه این معضل مهم، مدت‌های مدیدی است که مردم شریف اهر آزار می‌دهد که در این خصوص  دستگاه قضایی در سال‌جاری با جدیت به این موضوع ورود کرده و دفعات متعدد مسؤولان قضایی به همراه دستگاه‌های مرتبط  از مناطق مختلف و مشکوک به انتشار بوی بد بازدید میدانی شده و انتظار داریم با تدبیر و تمهید لازم، امسال به نحو مقتضی این مشکل حل شود و هر مسؤولی که در این خصوص تعلل کند دستگاه قضایی برخورد خواهد کرد.

نظری تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی علاوه بر پیگیری موضوع در سطح شهرستان و تشکیل جلسات متعدد، موضوع به صورت کارشناسی شده و لحاظ نظرات دستگاه‌های مرتبط و متولی به دادستانی استان و دادگستری کل منعکس کرده  است و نتیجه همین پیگیری‌ها منجر به دستورات استانی و پیگیری‌ها در سطح استان شده است.

 رئیس دادگستری اعلام کرد هم اکنون  منتظر نتیجه کمیته تحقیق استانی هستیم و در صورت مشخص شدن و تعلل هر یک از دستگاه‌ها توسط این کمیته با تشکیل پرونده پیگیری  قضایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نظری تاکید کرد در خصوص کم‌کاری مسؤولان خاطی در موضوع “بوی بد ” دستگاه قضایی کوتاه نخواهد آمد.

 وی همچنین اعلام کرد برخی پرونده‌های خاص در دستگاه قضایی هم اکنون در جریان بوده و این پرونده‌ها در مرحله تحقیق و تکمیل می‌باشد که به محض اتمام و مشخص شدن برخی تخلفات به اطلاع عموم خواهد رسید.

About Author