دیدگاه ما توجه به رده‌های پایه است

هاشم صیامی معتقد است عملکرد تیم دو و میدانی ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان نسبت به چند دوره قبل بهتر بود.

به گزارش ایسنا، تیم ملی جوانان ایران با ترکیب ۹ ورزشکار در قهرمانی جهان در کنیا شرکت کرد اما موفق به کسب مدالی نشد. بهترین نتیجه کسب شده چهارمی ارسلان قشقایی در پرتاب وزنه و همچنین چهارمی صادق صمیمی در پرتاب دیسک بود. مهلا محروقی هم که اولین زن ایرانی حاضر در قهرمانی جوانان جهان بود در رتبه ششم پرتاب دیسک قرار گرفت.

هاشم صیامی، رییس فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با ایسنا به عملکرد ملی‌پوشان اشاره و بیان کرد: کسب ۹ ورودی جوانان جهان بسیار ارزشمند بود. هرچند مدال نگرفتیم اما نتایج ورزشکاران ارزشمند بود. دو مقام چهارمی، یک پنجمی و یک شمشمی کسب کردیم. از طرفی آقای بنیامین یوسفی در ۲۰۰ متر هم رکورد بسیار خوبی را به دست آورد. در کل نسبت به چند دوره قبل از نظر تعداد نفرات و عناوین کسب شده شرایط بهتری داشتیم اما باید بهتر کار کنیم.

او افزود: دیدگاه فدراسیون توجه خاص به رده‌های پایه است، به همین دلیل در شرایط کرونا اردوی این ورزشکاران را در شهرهای خودشان و زیر نظری مربی‌های‌شان برگزار کردیم و اردوی متمرکزی هم قبل از اعزام داشتیم. هرچند اگر در کنیا مدال می‌گرفتیم برای ما خوشایندتر بود و خستگی از تن کادر فنی و مربیان خارج می‌شد اما در مجموع نتیجه خوبی به دست آوردیم. ورزشکاران‌مان تا نزدیک مدال پیش رفتند. باید در مسابقات جهانی سال آینده با آمادگی بیش‌تری حاضر شویم و تلاش می‌کنیم ضمن افزایش ورودی‌ها، مدال‌های خوبی را هم به دست بیاوریم.

صیامی با بیان این که قبل از مسابقات قهرمانی جهان امیدوار بودیم که صادق صمیمی مدال بگیرد، ادامه داد: او در ایران رکوردهای خیلی خوبی ثبت کرده بود و امیدوار بودیم مدال بگیرد اما متاسفانه نگرفت.

رییس فدراسیون دوومیدانی در مورد حمایت از رده‌های پایه گفت: برنامه داریم نه تنها ۹ نفر اعزامی به کنیا بلکه ۶ تا ۷ ورزشکار دیگرمان را که به کسب ورودی نزدیک بودند و استعداد دارند، تحت حمایت قرار بدهیم تا ورودی‌های‌مان را به ۲۰ نفر برسانیم، نماینده بیش‌تری داشته باشیم و مدال بگیریم. ضمن این که باید آن‌ها را در کنار بزرگسالان حمایت کنیم تا پشتوانه خوبی باشند.

About Author