رتبه هشتم آذربایجان شرقی در بودجه ۱۴۰۱/ از واگرایی‌های فرهنگی خارج شویم!

به گزارش ساقی آذربایجان، محمد فرشکاران صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت بودجه و اعتبارات استان پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور یک تغییر ساختاری در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعمال کرد و به تجمیع ردیف ها و اعتبارات دستگاه ها پرداخت.

وی افزود: این سازمان قصد دارد تا دستگاه های اصلی را در اجرای منویات و اهداف لایحه بودجه محور قرار دهد تا بتوانند دستگاه های فرعی و پیرامونی را در جهت دستیابی به اهداف مورد انتظار مدیریت کنند.

فرشکاران از رتبه هشتم استان در اعتبارات و بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور خبر داد و تصریح کرد: مجموع اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۱ آذربایجان شرقی ۶.۲ همت بوده که از این رقم حدود ۵.۱ همت مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و ۱.۱ همت نیز اعتبارات هزینه ای استان است.

این مسوول ابراز داشت: آذربایجان شرقی پتانسیل های اقتصادی فراوانی دارد و اگر از رفتارهای جزیره ای و بخشی نگری های صرف خارج شویم و با نگرش های نو در جهت ایجاد بازار و اشتغالزایی قدم برداریم، بسیار فراتر از هزینه های جاری دولت می توانیم برای استان درآمدزایی و فرصت آفرینی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: البته باید کاملا مراقب باشیم در تخصیص اعتبارات پروژه های استانی نسبت به سایر استان ها عقب نمانیم و سهم حقه استان را به موقع دریافت داریم.

فرشکاران یادآور شد: دولت سیزدهم دستیابی به رشد هشت درصدی اقتصادی را هدفگذاری کرده که سهم رشد GDP استان آذربایجان شرقی در این عرصه ۷.۸ درصد است.

وی اعلام کرد: برای تحقق این میزان رشد تزریق حدود ۳۶ همت اعتبار و سرمایه گذاری (به قیمت های ثابت سال ۱۳۹۰) در استان مورد نیاز است که حضور فعالانه بخش خصوصی در این ارتباط می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی مدعی شد: سفر اخیر رئیس جمهور به استان قطعا خواهد توانست در ورود اعتبارات، اتمام پروژه ها و تحرک GDP استان بسیار موثر واقع شود.

این مسوول بر ضرورت تلاش در جهت حفظ ارزش افزوده استان، ایجاد ظرفیت های جدید و بکاراندازی ظرفیت های خالی موجود و خروج از واگرایی های فرهنگی در اقتصاد تاکید کرد.

About Author