رشد ۳ برابری صدور مجوزهای مشاغل خانگی در البرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: ۲۶۱۸ نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
رامین ربیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته، در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی، ۷۲ نفر به بانک‌های استان معرفی و مبلغ ۲۰ هزار و ۲۶۰ میلیون ریال پرداخت شد.
وی ادامه داد: در هشت ماه سال جاری نیز ۳۲۲ نفر به بانک ها معرفی و تاکنون ۱۲ هزار و ۸۸۶ میلیون ریال پرداخت شده است.
ربیعی در خصوص تعداد قالیبافان بیمه شده در استان البرز تصریح کرد: ۲۶۱۸ نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و دولت برای پوشش بیمه‌ای این افراد امتیازات ویژه ای را در نظر گرفته است .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره میزان مجوزهای صادره در حوزه مشاغل خانگی در استان اعلام کرد: در هشت ماهه امسال، ۱۰۴۷ مجوز مشاغل خانگی مستقل و هشت مجوز مشاغل خانگی پشتیبان صادر شده که با مقایسه با سال ۹۹ رشد بیش از سه براری را نشان می‌دهد. همچنین در سال هشت ماه امسال، ۱۷ جواز تاسیس کارگاه تولید فرش و ۱۷ پروانه بهره برداری برای کارگاه های تولید فرش دستباف در استان صادر شده است.
رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به تاثیرات کرونا و کمک های دولت در این زمینه به تولیدکنندگان فرش دستباف در استان گفت: تاکنون چند کارگاه تولید فرش دستباف جهت دریافت تسهیلات کمکی به مرکز ملی فرش و بانک های عامل معرفی شده و کار آنها در حال پیگیری است.در حال حاضر تولیدکنندگان فرش دستباف بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانند از طریق سامانه «بهین یاب» تقاضای دریافت مجوزهای قانونی کار خود را ثبت نموده و از طریق سامانه مذکور امور را پیگیری کنند.

About Author