روزانه در تبریز چند نفر سوار مترو می‌شوند؟

شهردار تبریز از جابه‌جایی روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار مسافر توسط ناوگان ریلی شهری در خط یک مترو تبریز خبر داد و گفت: نواقص تهویه، اطفا حریق، سیگنالینگ و مخابرات خط یک مترو تا پایان سال رفع می‌شود.

یعقوب هوشیار امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت خط یک مترو تبریز با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی در فازهای اول و دوم خط  یک مترو ۱۶ دقیقه است، اظهار کرد: برای استفاده بهینه از تجهیزات مترو و احتساب پیوست مدیریت بحرانی، نیازمند اجرای لینک ارتباطی بین خط‌های یک و ۲ مترو تبریز هستیم به‌طوریکه هزینه‌های احداث این لینک از محل اعتبار خط ۲ پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه لینک ارتباطی مذکور در کمترین زمان ممکن اجرا خواهد شد، تصریح کرد: عمده هدف مدیریت شهری در رفع نواقص خط یک و احداث لینک بین دو خط در نظر گرفتن مدیریت بحران و کاهش سرفاصله زمانی در فاز سوم این خط است.

شهردار تبریز با اشاره به ملاحظات سازمان بازرسی در بحث سیگنالینگ متذکر شد: تمام نواقص خط یک مترو تبریز در حال رفع بوده چرا که مترو از حیث فنی و اجرایی با پروژه‌های عمرانی  دیگر تفاوت‌های زیادی دارد.

هوشیار با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی کل خط یک مترو تبریز به ۱۶ دقیقه خواهد رسید، خاطرنشان کرد: مترو تبریز روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از مسافر جابه جا می کند و برنامه‌ریزی مدیریت شهری و تکلیف سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز افزایش آمار مسافرگیری روزانه به ۱۰۰ هزار نفر است.

شهردار تبریز با اشاره به وجود ۲۱۹ پله برقی در خط یک مترو و هزینه ساخت و نگهداری بالای این پروژه یادآور شد: مباحث و نواقص تهویه، اطفا حریق، سیگنالینگ و مخابرات خط یک تا پایان سال تمام می‌شود. همچنین ۱۷۰پله برقی در خط ۱ خرید و نصب شده و تا پایان سال شروع به کار می‌کند.

وی در پایان گفت: هدف‌گذاری شهرداری اتمام عملیات عمرانی فاز اول خط ۲ مترو تبریز تا پایان زمان شورای ششم است.

روح الله رشیدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات عمرانی مربوط به پروژه مترو، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی که سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اعلام کرده، برای رفع نواقص سیگنالینگ خط یک تا سی‌ام بهمن روزشمار نصب شده است و رفع نواقص در بحث مخابرات و پله برقی‌های خط یک نیز ماه آینده انجام می‌شود که این اقدامات موجب کاهش سرفاصله زمانی خط خواهد شد.

روح الله دهقان‌نژاد، رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت، حقوقی شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص متذکر شد: احداث لینک ارتباطی بین دو خط باید در گذشته انجام می شد، ولی مورد غفلت واقع شده است.

علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با تاکید بر نظارت مستمر شورا به پروژه مترو گفت: سیاست مدیریت شهری اتمام نواقص خط یک مترو در کمترین زمان ممکن است.

About Author