روسیه از ایران خواسته تا برخی پایگاه‌هایش در سوریه را ترک کند

به گزارش ساقی آذربایجان، با افزایش آشکار حملات هوایی منتسب به اسرائیل در هفته‌های اخیر، روسیه از ایران و شبه‌نظامیانش خواسته است از مواضع خود در مناطقی از سوریه عقب‌نشینی کنند.

به گزارش بی بی سی، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن و متعلق به عربستان سعودی به نقل از منابعش در حکومت سوریه می‌گوید روسیه از شبه نظامیان ایران خواسته است مراکز نظامی در غرب استان حماه سوریه و همچنین پایگاه‌های خود در مرکز و غرب سوریه را ترک کنند.

هنوز ایران و روسیه واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند.

دلیل این درخواست دولت روسیه، جلوگیری از هدف قرار گرفتن این نیروها توسط اسرائیل خوانده شده که در روزهای اخیر افزایش یافته است.

اسرائیل در سال‌های اخیر صدها عملیات علیه مواضع نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه انجام داده است.

الشرق الاوسط به نقل از مقام‌های سوریه اعلام کرد که مقامات نظامی روسی در دیدار چهارشنبه در فرودگاه نظامی حماه در مرکز سوریه از همتایان ایرانی خود خواستند چند پایگاه در سوریه را ترک کنند.

یک منبع به الشرق الاوسط گفت: نظامیان روس در دیدار با طرف ایرانی بر لزوم تخلیه مقر نظامی ایران در نزدیکی محل هنگ ۴۹ متعلق به نیروهای حکومت سوریه تاکید کردند.

این منبع افزود: «نظامیان روس همچنین از ایران خواستند که دومین سایت نظامی ایران در منطقه حمیدیه در جنوب استان طرطوس در سواحل سوریه را تخلیه کنند.

این منبع تایید کرد دستور تخلیه مکان‌های نظامی به این منظور صادر شد تا شبه نظامیان ایرانی از حملات هوایی اسرائیل اجتناب کنند.

About Author