زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها در کرانه باختری

ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی در مقابله با نیروهای رژیم اشغالگر در راهپیمایی‌های شمال و جنوب کرانه باختری در اعتراض به شهرک‌سازی و حمایت از اسرا زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در شهرک «کفر قدوم» واقع در استان «قلقیلیه» در شمال کرانه باختری چندین شهروند فلسطینی در جریان درگیری با نیروهای رژیم اشغالگر با گلوله مشقی زخمی شدند و نیروهای رژیم صهیونیستی پس از اقامه نماز جمعه گلوله و بمب‌های گاز اشک آور به سمت معترضانی که خواستار بازگشایی خیابان اصلی این استان که در راستای خدمات رسانی به شهرک‌نشینان اسرائیلی «کدومیم» بسته شده بود، شلیک کردند.

این راهپیمایی‌ها برای حمایت از خواسته‌های اسرای در بند رژیم صهیونیستی برگزار شدند.

در شهرک «بیتا» که از ماه‌ها پیش شاهد اعتراضات است، ۲۴ شهروند فلسطینی در جریان درگیری‌ها در این شهرک در مخالفت با سیطره اسرائیل بر کوه صبیح زخمی شدند.

در همین راستا، احمد جبریل، مدیر امداد و اورژانس هلال احمر فلسطین در استان نابلس خاطرنشان کرد که کادرهای هلال احمر با ۲۴ زخمی در شهرک «بیتا» رو به رو شدند.

جبریل در ادامه افزود، در میان زخمی شدگان پنج خبرنگار وجود داشت که چهار تن از آنها به صورت میدانی تحت معالجه قرار گرفتند و یک خبرنگار به منظور تکمیل مراحل درمان و معالجه به درمانگاه بیتا منتقل شد.

وی همچنین تصریح کرد، یک تن از ناحیه پا با گلوله جنگی و سه تن با گلوله مشقی زخمی شدند و ۱۵ تن نیز به خاطر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

شاهدان عینی اعلام کردند، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینیانی که راهپیمایی مسالمت آمیزی در اعتراض به شهرک‌سازی به راه انداخته بودند، گلوله جنگی، مشقی و بمب‌های گازی شلیک کردند تا آنها را متفرق کنند.

جبریل ادامه داد، در شهرک «بیت دجن» واقع در استان نابلس، کادرهای هلال احمر با ۴۵ تن که به ضرب گلوله مشقی زخمی شده بودند، رو به رو شدند و ۳۷ تن از آنها به خاطر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

شهرک بیت دجن هر هفته شاهد اعتراضات مردمی در مخالفت با تصمیم مصادره مساحت گسترده‌ای از اراضی فلسطین با هدف شهرک سازی است.

در شهر «الخلیل» واقع در جنوب کرانه باختری نیز بین جوانان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی درگیری‌هایی رخ داد که در نتیجه آن چندین تن با گلوله مشقی زخمی و چندین تن نیز به خاطر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

شاهدان عینی اعلام کردند که دست کم پنج جوان فلسطینی به ضرب گلوله مشقی نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

منطقه «باب الزاویه» نیز تقریباً هر هفته شاهد درگیری‌های میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در مخالفت با سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم اشغالگر در شهرک «القدیمه» است.

جنبش «صلح اکنون» رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد، حدود ۶۶۶ هزار شهرک‌نشین، ۱۴۵ شهرک بزرگ و ۱۴۰ کانون شهرک‌سازی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی وجود دارد.

About Author