زمین برای ساخت هزار و ۶۵۸ واحد مسکن ملی در یزد تامین شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد بابیان اینکه سهمیه واحدهای مسکن ملی استان یکهزا رو ۴۴۷ واحد است ، گفت: این نهاد با تدابیر اتخاذ شده ۲۱۱ قطعه زمین بیش از تعداد پیش بینی شده برای ساخت واحدهای مسکونی تامین کرد..
به گزارش ساقی آذربایجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد علیرضا قربانیان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون هزار و ۳۷۶ نفر آورده خود را واریز کردند و برای ساخت هزار و ۲۲۵ پروژه تخصیص یافت و عملیات فنداسیون ۵۲۷ واحد نیز اجرا شد .
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد یادآور شد: تسهیلات بانکی این طرح یک هزار میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی است که تأمین شد و با معرفی و نظارت بنیاد به متقاضیان (سازندگان) واجد شرایط به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح پرداخت می شود.
قربانیان با اشاره به اینکه در مرحله یک ، ۲، سه و چهار در اجرای طرح یادشده یکهزار و ۴۸۵ نفر ثبت نام کردند، تصریح کرد: از این تعداد هزار و ۴۳۹ نفر واجد شرایط شناخته شدند که با مراجعه، اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کردند.
این مسئول اضافه کرد: با توجه به سهمیه ای که در ۱۴ شهر استان یزد اختصاص یافت شهرهای ابرکوه ، اردکان ، بافق ، تفت و شاهدیه به صورت بنیاد ساخت و در شهرهای احمدآباد اردکان ، بهاباد ، خضرآباد ، مروست ، مهردشت ، میبد ، ندوشن ، نیر و هرات به صورت گروه ساخت که می بایستی از سوی متقاضیان صورت بگیرد.
زمین برای ساخت هزار و ۶۵۸ واحد مسکن ملی در استان یزد تامین شد
وی با بیان اینکه بیشترین متقاضیان استان یزد مربوط به ابرکوه است،خاطرنشان کرد: دراین شهرستان در مرحله یک ،۲ و سه ۹۹۸ نفر ثبت نام کردند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد افزود: سهمیه شهرستان ابرکوه ۴۰۰ واحد است که تاکنون برای ساخت ۵۰۰ واحد زمین تامین شد.
قربانیان تصریح کرد: ۴۸۶ نفر در این شهرستان واجد شرایط دریافت زمین بودند که ۴۷۸ نفر مبلغ مورد نیاز را واریز کردند و عملیات فنداسیون ۱۳۰واحد اجرا شد .
وی تصریح کرد: طرح یادشده ۲۴ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی تکمیل می شود و اجرای آن به شرط تعهد ۲ طرف یعنی سازنده و مردم بستگی دارد که باید به جز مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات دولتی ، مردم باید مابقی قیمت ساخت را به موقع واریز کنند تا منابع ریالی طرح تامین شود.
مدیرکل بنیاد مسکن یزد با تاکید بر اینکه این طرح با هدف خانه دار شدن جمعیت دهک های چهار تا هفت جامعه تهیه و تدوین شد،خاطرنشان کرد: چهار شرط این طرح شامل متاهل بودن سرپرست خانوار بدون مسکن ، پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مسکن از سال ۸۴ و فرم (ج) سبز ( دریافت نکردن زمین یا وام یا تسهیلات یارانه ای مربوط به مسکن از دولت) می شود.
یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و از مجموع جمعیت روستایی ۹ هزار نفر عشایر هستند که در فصل قشلاق عمدتا در شهرستان های خاتم و ابرکوه زندگی می کنند.

About Author