سنت های غلط و تشریفات در ازدواج برچیده شود

به گزارش ساقی آذربایجان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر با گرامیداشت اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: زندگی ائمه به خصوص این دو بزرگوار در تمام شئون برای مسلمانان الگو است.

وی افزود: خانواده ها با ساده گیری، زمینه ازدواج جوانان بیشتری را فراهم کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اگر ازدواج ساده باشد در قدم های بعدی نیز زندگی آنان با خوشبختی همراه خواهد بود و سنت های غلطی که در در زمینه ازدواج پر تشریفات هست، باید برداشته شود.

وی در ادامه یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا را رعایت عدالت عنوان کرده و گفت: یکی از راهکارهای عدالتخواهی کار فکری و مطالعاتی است و باید بر فلسفه فکری عدالت کار کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم ضمن اشاره به فرا رسیدن موسم حج گفت: حج مظهر تمدن نوین اسلامی، نمایش بندگی، اخلاق و عامل وحدت اسلام و مسلمین است و احیای حج ابراهیمی یکی از ماموریت های تمدنی انقلاب اسلامی بود که امام خمینی(ره) آن را احیا کرد.

مظلومیت غدیر در حوزه هنر

وی بر ضرورت گرامیداشت عید غدیر تاکید کرده و افزود: غدیر در حوزه هنر واقعا مظلوم است و باید از ظرفیت هنرمندان برای تبلیغ و تبیین غدیر استفاده شود.

آمریکا مهمترین ناقض حقوق بشر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از ششم تا دوازدهم تیر ماه گفت: بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به عملکرد این کشور در این حوزه در طول دهه‌های گذشته به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در چارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت‎گرایانه حقوق بشری، بسترهای لازم را برای دخالت‌های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان فراهم ساخته و به یکی از مهم ترین کشورهای ناقض حقوق بشر  و سر خط تروریسم در جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به ترورهای دهه ۶۰ و ترورهای اخیر آمریکا علیه ایران گفت: برخی از این اقدام‌های تروریستی توسط فرقه ضاله منافقین صورت گرفته و آنها امروز در آغوش همین کشورهای غربی و آمریکایی قرار گرفتند و علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند.

About Author