شال‌وکلاه تراکتور برای آسیایی شدن!

تیم فوتبال تراکتور جهت کسب سهمیه آسیایی، پنج دیدار فینال‌گونه را در پیش دارد.

تی‌تی‌ها علی‌الرغم تمام شایستگی‌هایشان، هرچه تلاش کردند نتوانستند در کورس سه ضلعی قهرمانی باقی‌بمانند و حالا برای آسیایی شدن تلاش می‌کنند.

تراکتوری که جانی دوباره‌ گرفته است برای آسیایی شدن با گل‌گهر بدون قعله‌نویی و مس‌ رفسنجانی که روی نوار پیروزی است رقابت می‌کند.

تراکتور هفته گذشته سپاهان صدرنشین را در تبریز زمین‌گیر کرد تا تنها با یک امتیاز اختلاف بیخ گوش به گل‌گهر قرار گیرد.

از طرفی مس رفسنجان با دو امتیاز اختلاف نسبت به تی‌تی‌ها، ضلع سوم کورس آسیایی شدن را تشکیل داده‌اند و بازی این هفته شاگردان ربیعی در اصفهان مشخص کننده عیار این تیم خواهد بود.

تراکتور در این پنج بازی دو بار تبریز و سه بار خارج از خانه رو در روی حریفانش قرار می‌گیرد و جهت کسب سهمیه آسیایی ناچار به دشت امتیاز های این مسابقه ها خواهد بود.

در شرایطی که قرار است تنها قهرمان لیگ، سهمیه آسیایی کسب کند، نکته کلیدی اینجاست که استقلال قهرمان فصل گذشته لیگ مجوزی حرفه‌ای ندارد و مجوز نساجی و پرسپولیس نیز مشخص نیست و سپاهان تنها باشگاه از جمع بالانشینان جدول محسوب می‌شود که دارای مجوز حرفه‌ای است.

با این اوصاف، سهمیه آسیایی، نصیب تیم‌هایی که با دارا بودن مجوز حرفه‌ای رتبه‌های بعدی جدول را به خود اختصاص داده باشند، خواهد شد.

و به همین علت قرارگیری در جایگاه چهارم جدول برای آسیایی شدن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حالا تراکتور، گل‌گهر و مس‌ رفسنجان گرمای نفس‌ همدیگر را در رده های چهارم تا ششم جدول احساس می‌کنند تا هیجان در هفته های انتهایی لیگ به اوج خود برسد.

تی‌تی‌ها شش بار در لیگ‌قهرمانان آسیا حضور داشتند و اکنون هفتمین حضورشان در این رقابت‌ها دور از دسترس نیست و قطار تحت هدایت خمس می‌توانند با ادامه راه خود در ریل موفقیت و دشت ۱۵ امتیاز از پنج بازی پیش‌رو برای آسیایی شدن آماده شود.

علیرضا میرشفیعیان، کاپیتان پیشین تراکتور در همین رابطه در گفت‌وگو با ایسنا، اذعان کرد: به‌نظرم این اتفاق دور از دسترس نیست و تراکتور می‌تواند با ادامه روند مناسب خود و کسب حداکثر امتیاز در بازی های آتی، فصل آینده در رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا حضور داشته باشد.

همچنین مهدی هاشم‌نژاد، مهاجم جوان تراکتور، در گفت‌وگو با ایسنا، متذکر شد: ما بازی به بازی تمام تلاش مان را می کنیم تا با جمع آوری امتیازات، سهمیه آسیایی را کسب کنیم و امیدوارم این اتفاق بیافتد.

 

علاوه بر قرارگیری تراکتور در بالاترین رده ممکن در جدول، مسئولان این تیم باید به فکر کسب مجوزه حرفه‌ای باشند تا تی‌تی‌ها در صورت آسیایی شدن بتوانند بدون مشکل در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

 

پنج دیدار تراکتور تا پایان فصل، به شرح زیر می‌باشد؛

هفته بیست‌ششم:
ملوان بندرانزلی و تراکتور
شنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

هفته بیست‌وهفتم:
تراکتور و پیکان
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

هفته بیست‌وهشتم:
مس کرمان و تراکتور
جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

هفته بیست‌ونهم:
تراکتور و نساجی
جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

هفته سی‌ام:
استقلال و تراکتور
پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

انتهای پیام

About Author