شمار ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن درزنجان از مرز ۴۵هزار نفر گذشت

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تعداد ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در زنجان به ۴۵ هزار و ۷۰۷ نفر رسید.
به گزارش ساقی آذربایجان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان سعید شاهین فر در گفت و گو با خبرنگاران بااشاره به تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان در این طرح افزود: ثبت نام در نهضت ملی مسکن در سامانه “ saman.mrud.ir “ از ۲۸ مهرماه سالجاری آغاز شده است، افزود: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی ثبت نام تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه ۴۵ هزار و ۷۰۷ نفر در استان زنجان تا روزهای آغازین زمستان در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، ابراز داشت: از این تعداد ۳۴ هزار و ۲۴۵ نفر مربوط به شهر زنجان است.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است.
شاهین فر با اشاره به ثبت‌نام کنندگانی که به دلایل مختلف درخواست آنها رد شده است، خاطرنشان کرد: درخواست تعدادی از این ثبت‌نام کنندگان به دلیل وجود سابقه مالکیت و تعدادی نیز بابت وجود سابقه بانکی رد شده است.
متقاضیان طرح ملی مسکن با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در نهضت ملی مسکن مشارکت داشته باشند.

About Author