شهرداری تبریز از ایجاد سد معبرمغازه‌داران جلوگیری کند

دادستان مرکز استان آذربایجان‌ شرقی، سدمعبر از سوی مغازه‌داران را یکی از مشکلات اساسی در رفت و آمد شهروندان در سطح شهر عنوان کرد.

بابک محبوب علیلو با ابراز تأسف از بساط برخی صنوف در پیاده‌رو و خیابان‌ها و با اشاره به تکالیف شهرداری‌ها براساس تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری، اظهار کرد: شهرداری موظف است از معابر به عنوان یک ملک و حق عمومی حفاظت کند و همواره آن را برای استفاده عموم مهیا و از تجاوز اشخاص به هر طریقی نسبت به آن جلوگیری کند.

وی از صدور دستور برای شهرداری تبریز مبنی بر اخطار و اقدام‌های لازم برای جمع‌آوری موارد سدمعبر در سطح شهر خبر داد و گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه و با استناد به تکالیف مقرر در قانون شهرداری‌ها که سدمعبر و اشغال معابر عمومی و استفاده غیرمجاز از آن برای کسب و کار و سکونت را ممنوع اعلام کرده است شهرداری تبریز را مکلف کردیم که با این مورد اقدام مناسب و مقتضی داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌ شرقی تصریح کرد: تامین امنیت و آسایش شهروندان در اولویت دستگاه قضاست و شهرداری‌ها نیز مکلف هستند با همکاری ماموران انتظامی در راستای ایمن‌سازی و آزادسازی معابر عمومی اعم از حاشیه خیابان‌ها و پیاده‌رو‌ها و مقابله با عاملان سد معبر تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

About Author