شهرکی با ۳۶ سال قدمت در تبریز اما در حسرت آب آشامیدنی

شهرک شهید مدنی تبریز با قدمتی ۳۶ ساله با مشکلات بسیاری اعم از نبود آب آشامیدنی سالم روبروست؛ مشکلی که تخصیص ۵ میلیارد تومان بودجه برای آن کافی نبوده و چشم انتظار تأمین اعتبار است.
شهرک صنعتی شهید مدنی قدمتی ۳۶ ساله دارد و دارای ۳ هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال است. در این شهرک، تولید ایرانی دست به دست می‌چرخد اما متأسفانه تاکنون پاره‌ای از مشکلات سد راه فعالان شاغل در این شهرک است.

شهرک صنعتی شهید مدنی با وجود اینکه به تازگی مشکل نبود شبکه گاز رسانی را پشت سر گذاشته است اما هم‌چنان از پاره‌ای از مشکلات اعم از نبود آب آشامیدنی سالم و آسفالت ریزی نامناسب رنج می‌برد. در حال حاضر اهالی شهرک صنعتی شهید مدنی از نبود آب آشامیدنی سالم گله دارند و بعد از گذشت سال‌های متمادی انتظار دارند این مشکل رفع شود.
معاون بهره برداری و توسعه آب استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: شهرک صنعتی شهید مدنی یک شهرک بدون مجوز است و به همین دلیل، تاکنون مشکل آب آشامیدنی این شهرک رفع نشده است.
محمد خانی ادامه داد: زمانی که خارج از محدوده شهری، یک شهرک ایجاد می‌شود انتظار می‌رود که از تمامی خدمات نیز بهره‌مند شوند.
وی افزود: تاکنون صدور مجوز از سوی شهرداری انجام نمی‌یافت و از این رو امکان استفاده از بودجه دولتی نیز امکان پذیر نبود.
خانی گفت: در نهایت با تلاش‌های انجام یافته، ردیف آب رسانی برای شهرک صنعتی شهید مدنی با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.
معاون بهره برداری و توسعه آب استان آذربایجان شرقی بیان کرد: آب رسانی شهرک شهید مدنی هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان را می‌طلبد و در حال حاضر تنها ۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است که در تلاش هستیم تا هزینه اختصاص یافته را افزایش دهیم.
وی به مشکل تأمین اعتبار برای آب رسانی در شهرک صنعتی شهید مدنی اشاره کرده و افزود: غیر مجاز بودن شهرک صنعتی شهید مدنی یکی از مهم‌ترین دلایلی که تاکنون به آب آشامیدنی سالم دسترسی پیدا نکرده و از سویی تأمین اعتبار نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که شهرک صنعتی شهید مدنی فاقد آب آشامیدنی سالم است.

About Author