شهر آفتابگردان ها روی ریل توسعه

 

خوی بعنوان دومین شهرستان آذربایجان غربی از لحاظ جمعیت است این شهرستان در شمال غربی کشور و در نزدیکترین مسیر ارتباط ریلی و زمینی ایران به ترکیه و اروپا قرار دارد.
به گزارش ساقی آذربایجان موقعیت فوق العاده شهرستان از لحاظ مرزی و داشتن امکاناتی نظیر فرودگاه، گمرک، ریل، معادن بسیار استراتژیک، دانشگاه ها با رشته های مختلف ،نیروی انسانی توانمند ،شهرک صنعتی و مجموعه جذابیت های خوی در زمینه های توریستی و گردشگری و آثار باستانی چشم سرمایه گذاران کشوری و حتی خارجی را برای سرمایه گذاری در این شهرستان خوش آب و هوا می نوازد.

پیشرفت ۷۰ درصدی ساختمان مسافری گمرک رازی
عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا بابیان اینکه اقدامات اساسی مهمی برای تکمیل زیرساخت های شهرستان شروع شده است،تصریح کرد : تلاش شبانه روزی برای تعریض و تکمیل جاده خوی – قطور و پایانه رازی از اقدامات بسیار مهمی است تا به نتیجه رسیدن این پروژه ها لحظه ای درنگ نخواهیم کرد.
نجف زاده پیشرفت فیزیکی ساختمان مسافری گمرک رازی را بیش از ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: انتظار می رود تا قبل از بهمن ماه سال جاری این گمرک که جزو زیباترین و بزرگترین گمرکات کشور خواهد شد به بهره بهره برداری برسد.
وی افرود: با تغییر پیمانکار جاده خوی – قطور، در حال حاضر روند تکمیل این جاده شتاب بیشتری به خود گرفته بطوریکه از جاده از مسیر شهر خوی به طرف مرز رازی به طول ۲۵ کیلومتر آماده آسفالت است.
این نماینده مجلس ادامه داد: برای بازگشایی مرز رازی که بخاطر ویروس کرونا مدتی تردد در این مرز محدودتر شده با مسئولین کشوری و مسئولین ترکیه گفت و گو و مکاتبه شد و از رییس گمرک کشور و رییس مجلس ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز رازی درخواست شده است.
وی گفت: ساماندهی سه راهی ایواوغلی خوی به عنوان پیشانی نظام در دستور کار قرار گرفت و در حاضر پیمانکار مشغول ساماندهی و احداث و تکمیل این سه راهی است. نماینده خوی و چایپاره در مچلس با بیان‌ اینکه ایجاد منطقه مستقل آزاد تجاری مستقل و منطقه ویژه اقتصادی حق مردم خوی و چایپاره است، تصریح کرد: برای تحقق این مهم هم مجموعه تلاش هایی را با همراهی مسئولین شهرستانی ،استانی و کشوری شروع کرده ایم و تا رسیدن به نتیجه واقعی تلاش خواهیم کرد.
نجف زاده جذب سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در خوی را جزو دغدغه های مهم اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با سرمایه گذاران خویی ساکن در سایر شهر ها بخصوص شهر تهران گفت و گوهای و جلسات مفصلی انجام شد و قرار است در آینده نزدیک همایشی مهمی را در این خصوص به میزبانی شهر خوی برگزار کنیم.

About Author