ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی زنجان در برابر حوادث و بلایا

مدیرکل بحران استان زنجان گفت: آمادگی دستگاه‌های اجرایی این استان در برابر حوادث و بلایا ضروری است.
به گزارش ساقی آذربایجان صفی الله کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر استان زنجان را جزو استان‌های زلزله‌خیز اعلام کرد و گفت: در این میان باید آمادگی همواره مورد توجه دستگاه‌های متولی امر مدیریت بحران استان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این استان پتانسیل‌های خوبی دارد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پایه و دانشگاه زنجان مطالعات خوبی را در خصوص شناسایی گسل‌های زلزله استان انجام دادند.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: حرائم گسل‌ها به شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی اعلام شده و از ساخت و سازهای بلند مرتبه جلوگیری می‌شود و نباید ساخته شود.
کرامتی بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان در برابر حوادث و بلایا تاکید کرد و افزود: در زمینه زلزله برنامه‌های خوبی در استان انجام شده و مطالعات وسیعی انجام گرفته که در صورت بروز زلزله و با همکاری و همراهی مردم کمترین چالش و مشکلات رخ می‌دهد.
وی افزود: امسال و سال گذشته آموزش‌های خوبی برای اقشار مختلف جامعه در استان انجام گرفته و به صورت مجازی هم آموزش‌ها انجام شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایمنی و آموزش در جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی‌ها در این زمینه بسیار موثراست و باید تقویت شود.

About Author