ضرورت تامین ۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام خط انتقال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پیشرفت ۹۵ درصدی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه خبرداد.
به گزارش ساقی آذربایجان لطیف خوش سیرت در گفت و گو با ایسنا در خصوص فعالیت تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و روند عملیات اجرایی مدول سوم آن، گفت: در حال حاضر مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: برای اتمام و وارد مدار بهره برداری شدن این طرح، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.
خوش سیرت گفت: بر اساس موافقت نامه های امضا شده مقرر شده در راستای احیای دریاچه ارومیه سالانه ۱۰۵ میلیون متر مکعب پساب از تصفیه خانه های فاضلاب استان به دریاچه منتقل شود که سهم تصفیه خانه ارومیه از این میزان ۵۱ میلیون متر مکعب است.
وی با بیان اینکه علی رغم اقدامات انجام شده از سوی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برای انتقال پساب به دریاچه ارومیه، اقدام چشمگیری از سوی ستاد احیای دریاچه برای تخصیص اعتبارات مصوب صورت نگرفته است، اظهار کرد: ضروری است اعتبارات مورد نیاز برای اتمام مدول سوم تصفیه خانه و خط انتقال پساب اختصاص یابد.
خوش سیرت افزود: از ۱۱ کیلومتر خط انتقال پیش بینی شده برای انتقال به دریاچه ارومیه، تاکنون ۹ کیلومتر آن اجرا و به اتمام رسیده است.
وی اعتبار مورد نیاز برای اجرا و اتمام باقیمانده این خط را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

About Author