ضرورت دفاع از حقوق مردم هرمزگان

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار هرمزگان موظف است در بحث اجحاف در حق نیروهای بومی و جذب آن ها در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از حق و حقوق مردم هرمزگان دفاع کند.
به گزارش ساقی آذربایجان رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان احمد مرادی در گفت و گوی زنده خود با مخاطبینش در ارتباط زنده اینستاگرامی، ضمن مهم قلمداد کردن پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: در این پالایشگاه مهم بنا نیست تخلفاتی انجام شود و فساد صورت بگیرد و امور غیرشفاف پیش رود و هیچ کس قادر نخواهد بود این موضوع را تامین دهد.
وی ادامه داد: سهم مردم هرمزگان و کسانی که در این استان زندگی می کنند از اشتغال این پالایشگاه کجا قرار دارد و باید سهم مردم را در صنایع بالادستی ببینیم.
این نماینده مجلس بیان کرد: اینکه کسی که هرمزگان را نمی شناسد یک شبه در این استان پست و سمت بگیرد ظلم و اجحاف به مردم هرمزگان است؛ جوانان ما نامه از استانداری و مجمع نمایندگان استان می گیرند و پس از مراجعه به این صنایع برای اشتغال با بدترین شکل ممکن روبرو می شوند و این اتفاق را بارها مشاهده کرده ایم و به مدیرعامل مجموعه نفت ستاره هم تذکر داده ایم؛ هیچ وقت اجازه تحقیر مردم و جوانان هرمزگان را نمی دهیم.
مرادی تصریح کرد: نگاه مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس علی رغم تذکرات متعدد نگاه از بالا به پایین به مردم استان است و این باعث شد که ما جلوی این تفکر زشت و غلط بایستیم و همین باعث شد که مصاحبه ای را در این خصوص انجام دهیم و گفتیم که اجحاف و بی انصافی در حق مردم قابل پذیرش نیست و این راه را دنبال خواهیم کرد تا زمانی که مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از مردم هرمزگان عذرخواهی کند و حق مردم هرمزگان داده شود.
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: وزیر جدید نفت و وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از شعارهایشان این بود که با فساد در هر مرحله و جایگاهی مبارزه خواهند کرد و این امر موجب خوشحالی و امیدواری است.
نماینده مردم بندرعباس تصریح کرد: قضاوت را بر عهده مردم می گذاریم اما آمار دقیقی وجود دارد که به مردم اعلام می شود و طبق آن در بحث نفت ستاره خلیج فارس و جذب نیرو حدودا ۳هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ نفر مشغول هستند و یک اشتغال قابل قبولی آنجا ایجاد شده است اما در عدالت و توزیع پست های سازمانی مردم باید قضاوت کنند.

About Author