ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در ۶۰ روستای اهر

سؤز بیزدن ، قولاق سیزدن
*************

می گویند عدم پوشش آنتن‌دهی در مناطق روستایی اهر گله‌مندی روستاییان را به همراه داشته است. در گزارشات دستگاه‌های حوزه مخابرات و ارتباطات، گفته می‌شود اکثر روستاها دارای دکل مخابراتی و آنتن‌دهی تلفن همراه است ولی نقاط کور آنتن و ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت، در عصری که زندگی مردم وابسته به سیستم ارتباطات بوده وجود ضعف در آنتن‌دهی و یا عدم پوشش اینترنت موجب گلایه مردم مناطق روستایی شده است.
این در حالی است که خیل عظیم جوانان بیکار تحصیل‌کرده و ۲۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد گوشه‌ای از محرومیت و فقر در شهرستان اهر است، در کنار این‌ها و در ایام شیوع ویروس کرونا که تحصیل دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی بود در مناطق روستایی به دنبال آنتن تلفن همراه و یا اینترنت بودند تا تحصیل در فضای مجازی را دنبال کنند و حتی بسیاری از دانش‌آموزان روستایی به دلیل ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه و عدم پوشش اینترنت از تحصیل در بستر فضای مجازی محروم بودند.
فرماندار اهر نیز بابیان این‌که بسیاری از روستاهای شهرستان اهر فاقد آنتن‌دهی تلفن همراه هستند، ابراز داشته مردم ساکن در ۶۰ روستای شهرستان اهر امکان استفاده از تلفن همراه را ندارند، چراکه این روستاها هنوز تحت پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه نیست یا دچار ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه هستند.

About Author