طرح نجات تبریز سرعت می‌گیرد

شهردار تبریز با اشاره به سرعت گرفتن عملیات مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب که به عنوان «طرح نجات» این شهر معروف شده است، گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۳۱ واحد مسکونی و تجاری در اجرای این طرح تملک شده است.

«یعقوب هوشیار» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای این طرح در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این خیابان در حد فاصل میدان ایده‌لو تا مدرسه باقرالعلوم اجرا می شود، افزود: برای تملک این واحدها سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ ملک در مسیر این پروژه قرار دارد، اظهار کرد: تا سال ۹۵ تعداد ۲۸۱ واحد مسکونی و تجاری در این مسیر تملک شده بود و تلاش می شود ۱۳۸ ملک باقیمانده در طرح تفصیلی و خط پروژه اصلاحی با صرف ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تملک شود.

شهردار تبریز گفت: با ادامه روند تملک واحدهای واقع در مسیر این پروژه، تا تابستان سال آینده تردد خودروها در مرحله نخست مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب برقرار می شود.

هوشیار، ادامه داد: با حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر، بودجه قابل توجهی در ۲ سال اخیر برای مسیرگشایی این خیابان تخصیص یافته که منجر به پیشرفت مناسب این پروژه شده است.

وی یادآور شد: مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب در سه فاز و با اولویت فاز نخست آن در دستور کار شهرداری قرار دارد و این پروژه از طرح‌های بزرگ بازآفرینی شهری کشور است که سال‌های متمادی بلاتکلیف باقی مانده بود.

هوشیار، افزود: هیچ محدودیتی در تخصیص بودجه به این پروژه وجود ندارد و با تکمیل آن، ارزش‌ افزوده این منطقه که از مناطق کم‌برخوردار سطح شهر است، افزایش می یابد

پروژه مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب در یکی از مناطق کم برخوردار شهر با هدف محرومیت زدایی اجرا می شود و با اینکه با اتمام هرچه سریع‌تر عملیات آزادسازی و تخریب املاک باقی مانده در مسیرگشایی‌های این منطقه، شاهد تسهیل تردد وسائل نقلیه و کاهش بار ترافیکی در این منطقه شهر می شود اجرای طرح بازآفرینی و ساماندهی حاشیه نشینی را تسهیل می کند.

About Author