طلب ۲ هزار میلیاردی دانشگاه آزاد از بنیاد شهید

رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه افزایش شهریه متناسب با تورم انجام شده ،گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند سایر بخش‌های خصوصی کشور در بحران قرار دارد با این حال دانشگاه آزاد مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیز از بنیاد شهید طلبکار است.
عزیز جوانپور، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد : چهار سال پیش که تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و استان را عهده دار شدم، این دانشگاه شش پروژه ناتمام عمرانی هم‌چون بیمارستان دامپزشکی و بیمارستان امام سجاد (ع) داشت اما اکنون این دو بیمارستان تکمیل شده است.
وی با تاکید بر این‌که پرداخت شهریه اجباری در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح نیست، گفت: از آغاز سال تحصیلی تاکنون فقط ۳۰ درصد از شهریه کل دانشجویان استان اخذ شده است. امسال افزایش شهریه داشتیم اما این افزایش نسبت به تورم چندان بالا نیست.
وی افزود: با توجه به تورم بالا و افزایش حقوق کارکنان، دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند سایر بخش‌های خصوصی کشور در بحران قرار دارد با این حال این دانشگاه مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیز از بنیاد شهید طلبکار است.
جوان پور در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود عدم حضور دانشجویان در کلاس‌ها طی دوران کرونا، شهریه‌ها افزایش یافته است، ادامه داد: اعضای هیأت علمی و سایر کارکنان دانشگاه با وجود این‌که در دانشگاه حضور نمی‌یابند اما حقوق دریافت می‌کنند و همه ساله این حقوق‌ها در حال افزایش است. با وجود درخواست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای تدریس رشته زبان ترکی در این دانشگاه هنوز مجوز این رشته صادر نشده است. البته مجوز تدریس رشته جدید برای دانشگاه‌ها در طول سال‌های اخیر صادر نمی‌شود و فقط جابه جایی کدرشته‌ها را داشتیم.
وی با بیان این‌که قبلا هیچ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های آزاد استان تحصیل نمی‌کرد، گفت: در طول چهار سال گذشته دانشجویان خارجی وارد دانشگاه شده و اکنون تعداد ۶۰۰ دانشجو از اقلیم کردستان عراق، ترکیه و آذربایجان در رشته‌های مختلف دانشگاه تحصیل می‌کنند و اگر محدودیت رشته‌های پزشکی دانشگاه نبود قطعا تعداد این دانشجویان بسیار بیشتر می‌شد.

About Author