عده معدودی سیستم را دست گرفته‌اند و خودشان را عقل کل می‌دانند

مجید ناصری نژاد می‌گوید: آقای رئیسی مشکلات موجود در کشور را می‌دانست و با علم به همین مسائل، دولت را تحویل گرفت و گفت وضع بهتر می‌شود و با همین شرایط هم می‌شود کار کرد و اقتصاد را مدیریت کرد، ولی عملاً این‌طور نشد. به نظر من تنها چیزی که می‌توان گفت، بی‌تجربگی و ناکارآمدی مدیران است.

مجید ناصری نژاد نماینده شادگان در مجلس یازدهم با انتقاد از وضعیت موجود اقتصادی کشور و در نقد دولت سیزدهم، به رویداد۲۴ می‌گوید: اول اینکه، فشار‌های اقتصادی و مشکلاتی که قبل از این دولت وجود داشت در دولت سیزدهم به مرور بیشتر شده است چون مسائل و مشکلات امروز فقط مختص الان نیست و این چالش‌ها نتیجه سال‌های سال اشکالات مدیریتی، زیرساختی، اقتصادی و فشار‌های بیرونی است که در حال حاضر، نمود پیدا کرده و این واقعیتی غیرقابل انکار است.

او می‌گوید: موضوع دوم اینکه، دولت برای اداره کشور اصلاً از نیرو‌های باتجربه و کارآمد که مسلط به کار و امور باشند، استفاده نکرد، در حالی که خیلی جا‌ها می‌توانست نیرو‌های بهتری را به کار بگیرد، ولی متاسفانه نیرو‌های کم‌تجربه و بی‌تجربه را روی کار آورد و آن‌ها هم نتوانستند مسلط به امور شوند و نتیجه بگیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: عده‌ای از مدیران، انگیزه کار کردن ندارند و در جا‌هایی هم فساد بسیار دیده می‌شود؛ در خیلی جا‌ها این فساد ریشه‌کن نشده است و همه این موارد دست به دست هم داده و نتیجه را بدتر از قبل کرده است.

ناصری نژاد می‌گوید: اولویت دولت این است که بدهکاری‌های دولت سابق به سیستم بانکی و بانک مرکزی را جبران کند و این سبب شده، کار‌های عمرانی روی زمین و ناتمام بمانند. آقای رئیسی با علم به این مسائل روی کار آمد، ولی مدام مشکلات را گردن قبلی‌ها می‌اندازد.

این نماینده اصولگرای مجلس می‌گوید: توجیه کار بسیار سخت است و هر چه فکر می‌کنم که چه راهکاری برای توجیه این عملکرد بدهم، چیزی نمی‌توانم بگویم. آقای رئیسی این مسائل را می‌دانست و با علم به همین‌ها دولت را تحویل گرفت و گفت وضع بهتر می‌شود و با همین شرایط هم می‌شود کار کرد و اقتصاد را مدیریت کرد، ولی عملاً این‌طور نشد. به نظر من تنها چیزی که می‌توان گفت، بی‌تجربگی و ناکارآمدی مدیران است.

نماینده شادگان در واکنش به اینکه چرا دولت مردمی که قرار بود کار را سر و شکل دهد از افراد کم‌تجربه و بی‌تجربه استفاده کرد و آیا حلقه مدیریت محدود است که کار به دست این افراد افتاده است؟ گفت: ما این موارد را چندین بار گفته‌ایم، ولی دولت این موضوعات را قبول ندارد و فکر می‌کند، کارش درست است. عده معدودی سیستم را دست گرفته‌اند و حرف کسی را هم گوش نمی‌دهند و خودشان را عقل کل دانسته و همه مسائل را توجیه می‌کنند و خروجی کارشان، عملکرد مناسبی را نشان نمی‌دهد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پاسخ به اینکه سال ۱۴۰۲، زمان استیضاح برخی وزرا خواهد بود؟ گفت: با لابی‌های سنگینی که می‌بینم بعید می‌دانم مجلس در سال جدید بتواند وزیری را استیضاح یا عزل کند.

About Author