عملکرد ۴ ساله نمایندگان استان زیر ذره بین ساقی آذربایجان

اختصاصی ساقی آذربایجان/ وحید خدادادی

از ۸ صبح روز پنجشنبه ثبت‌نام نهایی از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است. با توجه به اینکه برخی فعالان سیاسی، نمایندگان استانی و … عطش خدمت داشتند و سعی دارند تا از جایگاه کرسی بهارستان و نمایندگی مجلس شایان خدمات روز افزون برای مردم باشند، بشتابند و دیر نکنند که فرصت خدمتگزاری شان به هدر نرود. فضای سیاسی کشور از مدتها پیش تحت تاثیر انتخابات مجلس دوازدهم قرار دارد و ادبیات نمایندگان فعلی و نحوه فعالیت شان نیز دستخوش تغییراتی چند شده است. مهربانتر، پاسخگوتر و در صحبت با رسانه ها از موضع انتقادی ظاهر می شوند! البته حجم این انتقاد نبایستی به اندازه ای باشد که موجبات رنجش خاطر شورای محترم نگهبان را فراهم آورد و کار به رد صلاحیت و لابی برای اخذ صلاحیت برسد. از مدتها پیش جلسات رستورانی، شب نشینی های انتخاباتی و یواشکی های دور از چشم قانون آغاز شده و دوستان مشغول اجاره دفتر و جمع کردن کادر و لابی برای قرار گرفتن در لیست های انتخاباتی هستند تا در این رقابت سخت و طاقت فرسا راهی مجلس شوند. این عزیزان که قرار است در مقام وکیل ملت به امر قانونگذاری مشغول باشند از هم اکنون با دور زدن قانون و بدور از چشم قانون فعالیت های انتخاباتی شان را شروع کرده اند تا نشان دهند که در صورت راه یافتن به مجلس چقدر ملتزم به قانون خواهند بود.
عملکرد نمایندگان استان در این چهار سال تابعی از وضع عمومی و عملکرد دیگر نهادها بوده و افکار عمومی دل خوشی از این مجلس و عملکرد وکلایشان ندارند. ما نیز به حسب وظیفه رسانه ای خود در کوران انتخابات با ترتیب دادن مصاحبه های کارشناسی و زیر ذره بین بردن عملکرد چهارساله آقایان به صورت تک به تک در مقام مطالبه گری برخواهیم آمد تا دوستان متوجه باشند که نباید وقتی خرشان از پل گذشت و نیازشان به رای جمع کردن مرتفع شد، حق بی محلی و دهن کجی به خواسته های مردم ندارند و باید در لحظه لحظه عمر نمایندگی خود پاسخگوی رسانه هاو افکار عمومی از باب تصمیمات ماخوذه باشند. دوستانی هم که جدیدا فیلشان یاد هندوستان کرده و شناسنامه به دست در صف ثبت نامند نیز بدانند که از چشم تیزبین رسانه های محلی دور نیستند و باید در وهله اول و به صورت عملیاتی به تشریح مصداقی برنامه های خود و وظایف نمایندگی بپردازند تا اصلا ببینیم فرق بین طرح و لایحه را می دانند یا قرار است در خانه ملت به دوره کارآموزی مشغول باشند؟ در دوره های قبلی سر اهمال کاری و سرسری گرفتن قضایا نمایندگانی بر سر کار آمدند که بیشتر مشغول رتق و فتق امورات شخصی، دخالت در امور اجرایی و تصویب قوانین به درد نخور و بعضا مخالف نظر مردم شدند و در این چهار سال از محل مجلس دستاوردی برای تبریز کهن حاصل نشده و هر چه بوده خسران و فضولی های بی مورد در نحوه انتخاب استاندار، معاونین استاندار، مدیران کل و بعضا حتی آبدارچی های ادارات بوده است. بشتابید و عطش خدمتتان را از محل کاندیداتوری مجلس سیراب کنید اما بدانید و آگاه باشید که ریز رفتارهای انتخاباتی، هزینه کرد ها و محل تامین منابع مالی تان زیر ذره بین قرار دارد و به تعبیر سید الشهداء(ع) که فرمود فردا در این صحرا کسی نفعی از اموال دنیوی نخواهد برد و جز شهادت غنیمتی نصیب کسی نخواهد شد و هر که سودای مال و منال دارد می تواند برود. او حتی برای آنکه کسی به جهت حیثیت اجتماعی اش ضرر نکند، چراغ هارو هم خاموش کرد تا هر که خواست برود.
شما هم خوب بیاندیشید تا چراغ ها خاموش است آوردگاه خدمت را ترک کنید که اگر خورشید طلوع کند، عرصه، عرصه خدمت خواهد بود، قصد دیگری دارید بگذارید بماند برای انتخابات شوراها خصوصا در شهرستان ها و شهرهای کوچک که گویا بخور بخور عجیبی به راه افتاده است

About Author