فریادهای کریم بر سر دولت کریمه!/ مصوبه شورای عالی کار ظالمانه است

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: ابطال مصوبه ظالمانه شورای عالی کار یکی از اساسی‌ترین مطالبات بحق جامعه کارگری است که در روزهای آتی نیز بیش از یک میلیون کارگر در سطح کشور، تقاضای ابطال این مصوبه را با حضور در دفاتر خدمات قضایی سراسر کشور اعلام خواهند‌ کرد.

کریم صادقزاده تبریزی در نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته کارگر با انتقاد شدید از ظلم برخی کارفرمایاننسبت به قشر مظلوم و زحمتکش کارگر گفت: متاسفانه برخی پیمانکاران کارفرمایِ  زالوصفت هر طوری که دلشان می‌خواهد‌ با کارگرانرفتار می‌کنند و هیچ یک از دولتمردان و مجلس نشینان، توان برخورد قاطع و‌ قانونی با آن‌ها را ندارند.

وی در همین راستا افزود: از دولت انقلابی و سید محرومان انتظار داریم که با تمام توان از کارگران زحمتکش، حمایت کرده و بساط سلیقه‌ای و ظالمانه برخی پیمانکاران زالوصفت را برچینند .

باید بگویم که ۹۳ قراردادهای کارگری موقت است ئ از این رو رغبتی از سوی جوانان برای کار در بخش تولید وجود ندارد.

صادقزاده گفت: دولت باید فضا را برای مطالبات کارگری و استحقاق حقوق کارگران و بازنشستگان باز کند حق اعتراضات صنفی را محترم بشمارد چرا که در روزهای اخیر درخواست ما برای راهپیمایی مسالمت آمیز علیه مصوبه اخیر شورای عالی کار بی جواب مانده است.

وی با تبیین برخی قوانین و بخشنامه‌های حمایتی از کارگران افزود: متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق بخشنامه‌های حمایتی از کارگراندر کشوی میز مدیران ارشد کشور، مانده و اجرایی نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از دولتمردان خواست که زمینه و فضای لازم برای اعتراضات قانونیبازنشستگان و کارگران در چارچوب اخلاق، انصاف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را ایجاد کنند.

صادقزاده با اشاره به تورم اعلامی ۴۶.۵ درصد از سوی مرکز ملی آمار ایران و ضرورت افزایش حقوق ۱۴۰۲ کارگران بر مبنای نرختورم اعلامی تصریح کرد: ابطال مصوبه ظالمانه شورای عالی کار یکی از اساسی‌ترین مطالبات بحق جامعه کارگری است که در روزهایآتی نیز بیش از یک میلیون کارگر در سطح کشور، تقاضای ابطال این مصوبه را با حضور در دفاتر خدمات قضایی سراسر کشور اعلامخواهند‌ کرد.

وی در ادامه افزود: با ادامه روند فعلی، خرید خانه و حتی ماشین به یکی از آرزوهای دست نیافتنی کارگران تبدیل شده است.

About Author