قدم آهسته مسئولان روی اعصاب مردم

ساقی آذربایجان/ وحید خدادادی
یکی از عمده دغدغه های شهروندان تبریز که به بخشی از مشغله فکری آنان تبدیل شده است، بحث ترافیک کلافه کننده و خسته کننده ای است که روزانه بخش زیادی از وقت آنان را تلف می کند. اگر گشتی در خیابان های مرکزی شهر زده باشید در همان ساعات اولیه متوجه خواهید شد که بخشی از ترافیک شهر در حوالی ساختمان هایی است که مطب های پزشکی وجود دارد و قریب به اکثریت شان مثل ساختمان شیخ الرئیس فاقد پارکینگ هستند و اگر احیانا پارکینگی هم برای ساختمان فوق در نظر گرفته شده باشد، مثل ساختمان بهاران عمدتا مخصوص پزشکان و کادر درمانی ساختمان است و مراجعه کنندگان از آن بهره ای ندارند. با این پیش زمینه و برای پرداختن بهتر به اصل موضوع لازم است یادآوری کنیم که به طرز عجیبی به صورت تصادفی یا با همکاری دست های پشت پرده قبل از ایجاد هر بنایی که قرار است برای امر درمان مورد استفاده قرار گیرد، شهرداری اقدام به احداث زیر گذری، روگذری می نماید و بعد از مدتی به صورت مثلا کاملا تصادفی در کنارش یک ساختمان پزشکانی سبز می شود و مدیونید اگر فکر کنید که این پروژه ها با احداث ساختمان پزشکان در ارتباط است. شاید دم دستی ترین مصداق این ادعا پل پیشقدم است که پس از مدتی بصورت اتفاقی ساختمان سلامت در کنارش عین قارچ متولد شد.
اخیرا در حین مصاحبه با یکی از اعضای شورای شهر تبریز متوجه شدیم که همین سناریوی تکراری و نخ نما را برای پل روگذر ارتش هم نوشته اند و اگر احیانا ساختمان پزشکانی که برای این منظور جنب کارواش در نظر گرفته شده احداث شود، اولا باید فاتحه ترافیکی خیابان آزادی را خواند و ثانیا پل روگذری که برای تسهیل ترافیک در این مسیر احداث شده عملا مثل پل پیشقدم از حیز انتفاع ساقط می شود و به بیان ساده تر کارایی پل ضرب در صفر خواهد شد و هزینه های هنگفتی هم که برای احداث این پروژه صرف شده بی معنا و هدر رفت منابع مالی خواهد بود .
بعد از احداث این ساختمان که پروانه ساخت آن به همت کمیسیون ماده ۵ ومتعاقب آن شهرداری تبریز صادر شده، عملا باید با تردد در خیابان آزادی خداحافظی کرد و این اقدام بازی شهرداری تبریز با روان شهروندان بخاطر چندرغاز درآمد بیشتر است . اساسا پدیده خودت دربیار،خودت خرج کنی که در مجموعه شهرداری ها صورت می گیرد باعث شده است تا این سیاست بر مبنای دکترین طاعت از دست نیاید گنهی باید کرد، هر حرامی را حلال، هر بدی را خوب و هر تخلفی را عین قانون جلوه نماید. عزیزان بزرگوار شهرداری هم در راستای اجرای این دکترین عملا امکان تردد در شهر را با روند فعلی محال می نمایند. سرانگشتی اگر بخواهیم حساب کنیم اگر این ساختمان پزشکی ۵۰ واحد یا مطب داشته باشد و هر مطب در پیک شلوغ کاری که بین ساعت ۵ الی ۹ شب است، ۵۰ سفر تولید نماید، شاهد ۲۵۰۰ سفر در روز به این نقطه خواهیم بود که با توجه به کشش ترافیکی در این منطقه از همین الان باید به شهروندان نوید راه بندان در حدفاصل مابین چهارراه حافظ تا ابوریحان را داد که از این بابت و از جانب شهروندان از چنین تصمیمات خداناپسندانه ای که قرار است تعداد کثیری بیمار اعصاب و روان را تحویل جامعه دهد، ممنون و سپاسگزاریم!

About Author