لزوم استفاده از ظرفیت بانوان در مدیریت های شهرداری

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران از ظرفیت بانوان بیشتر استفاده و پست مشاور مناطق را احیاء کند.
سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از برنامه های بنده قبل و بعد از حضور در شورای شهر بررسی آسیب های اجتماعی حوزه زنان و همچنین توانمند سازی زنان سرپرست خانواده بوده و هست، گفت: در مدت حضورم در شورای شهر تهران جلسات و بازدید های متعددی با همراهی برخی از نمایندگان خانم شهر تهران در مجلس شورای اسلامی داشته ایم و قطعا این روند را تا روز آخر حضورم در شورای شهر پیگیری خواهم کرد.
وی با اشاره به برگزاری اولین همایش بانوان شورایی سطح استان تهران بیان داشت: این برنامه با حضور صد تن از بانوان عضو شورای استان تهران برگزار شد که با تشکیل کارگروه هایی در تلاش هستیم ظرفیت و توانمندی بانوان عضو شورا را در موضوع احصا آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال، فعال تر کنیم.
نجفی افزود: امروزه نقش زنان در جامعه نسبت به گذشته بسیار پررنگ تر شده و یکی از شاخص های اساسی توسعه پایدار، مشارکت زنان در فرآیند تصمیم‌گیری های ملی است. با درک اهمیت این مشارکت، جامعه باید تلاش کند که موانع مشارکت زنان را مرتفع کند.
رییس کمیته سلامت با اعتقاد بر اینکه باید زمینه‌های دستیابی به رشد و شکوفایی زنان در همه عرصه‌ها فراهم شود اظهار کرد: دین مبین اسلام جایگاهی خاص برای بانوان قائل است و علاوه بر نقش مادری زن به جایگاه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بانوان به خوبی پرداخته است.
سوده نجفی در تذکری عنوان کرد: آنچه که امروزه بانوان تهرانی از مدیریت شهری جدید توقع دارند استفاده از ظرفیت آنها برای مدیریت شهر است که در همین راستا از شهردار تهران می خواهم نسبت به احیای پست مشاور بانوان در شهرداری مناطق اقدام کند و از شهردار می خواهم در انتصابات از ظرفیت بانوان بیش از پیش استفاده کنند.

About Author