لزوم شتاب بخشی به تکمیل جاده مرند _ جلفا

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی بر شتاب بخشی تکمیل جاده مرند _ جلفا تاکید کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان، معصومه پاشایی در نشست بررسی نحوه همکاری سازمان منطقه آزاد ارس با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی ارس افزود: تکمیل جاده مرند _ جلفا از مهمترین مطالبات مردم است و روزانه شاهد تلفات زیادی در این مسیر هستیم و ضروری است تکمیل این جاده در راس طرحهای اجرایی قرارگاه باشد.
وی ادامه داد: توقعی که از قرارگاه داریم این است که پروژه‌ها بر اساس برنامه زمانبندی پیش برود و استفاده از مسیر‌های تکمیل شده منوط به اتمام کل طرح نباشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزادتجاری _صنعتی ارس نیز در این نشست گفت: امیدواریم بتوانیم با تکمیل برخی از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی محدوده منطقه آزاد ارس بخشی از مشکلات زیرساختی این منطقه را حل کنیم و با انسجامی که بین قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه و منطقه آزاد ارس ایجاد شده تلاش می‌کنیم تا سرعت این فعالیت‌ها را افزایش دهیم و طی سی ماه مرحله به مرحله پروژه‌ها به مردم تحویل داده شود.
نریمان ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط قرارگاه خاتم الانبیا در عمران و آبادانی کشور افزود: قرارگاه خاتم امروز به عنوان یک تکیه گاه در همه شهر‌ها و استان‌های کشور نقش آفرینی می‌کند و امیدواریم با حضور آن در ارس نیز شاهد اتفاقات خوب در ارس باشیم.
وی اضافه کرد: بر اساس بررسی و توافقات انجام شده مقرر است عملیات اجرایی هفت طرح مهم و بزرگ محدوده منطقه آزاد ارس با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شود و این طرحها ظرف مدت سی ماه به بهره برداری برسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تکمیل مسیر جلفا _ مرند، قطعات ۳۰ تا ۳۴، شریان اصلی ایواوغلی _گردیان، فرهنگسرای ارس و آماده سازی بخشی از اراضی ۲۲۰ هکتاری، سایت صنایع سنگین و اراضی و محوطه شهرک صنعتی جانانلو را هفت پروژه اجرایی قرارگاه خاتم الانبیاء در این منطقه اعلام کرد.
مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیاء آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: هر هفت طرح ارس همزمان باهم شروع خواهد شد و بعد از عقد قرارداد، پروژه‌ها به سرعت تکمیل می‌شوند.

About Author