ماجرای باغ ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در شمال تهران و چند سؤال از کاظم صدیقی!

سایت عصرایران نوشت: خبری که توسط یاشار سلطانی، خبرنگار ضد فساد کشورمان در سایت رسمی او درباره یک باغ ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در شمال تهران منتشر شده، به سرعت در کانون توجهات عمومی قرار گرفته است و جا دارد، مسوولان قضایی موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و آیت الله کاظم صدیقی در این باره به افکار عمومی توضیح دهد.

طبق آنچه در سایت یاشار سلطانی آمده، حوزه علمیه امام خمینی در منطقه ازگل تهران که تحت تولیت آیت الله صدیقی اداره می‌شود، باغی به مساحت ۴۲۰۰ متر داشته است که قیمت روز آن، حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

اما آبان امسال، شرکتی به نام “موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم” ثبت می‌شود و بعد از آن، اسناد مالکیت این باغ گرانبها به نام این شرکت می‌شود.

مالکان این شرکت آیت الله صدیقی و چند تن از پسران و دوستان او هستند و عروسش نیز بازرس شرکت است.

ماجرا به روایت تصویر و اسناد

۱_ باغی که صحبتش را می‌کنیم در تصویر بالا مشخص است؛ ۴۲۰۰ متر دارد، ۳ بر است و قیمتش ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود

۲_ طبق این سند، این باغ متعلق بوده به حوزه علمیه امام خمینی و در واقع جزو اموال عمومی محسوب می‌شده است

۳_ در آبان ۱۴۰۲ موسسه پیروان اندیشه‌های قائم توسط آیت الله کاظمی، پسران و شرکا تاسیس می‌شود

۴_ و یک ماه بعد از تاسیس شرکت، باغ از ملکیت مدرسه در می‌آید و به نام موسسه آیت الله صدیقی، پسران و شرکا می‌شود

چند سوال ساده

حال جا دارد آیت الله صدیقی به این چند سوال پاسخ دهد:

۱ – آیا این ملک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی، همان‌گونه که در اسناد منتشره آمده، منتقل شده است؟ و اگر پاسخ مثبت است، تحت کدام یک از عقود اسلامی و قانونی؟ ممکن است بفرمایند که مثلاً این ملک توسط موسسه پیروان اندیشه‌های قائم به بهای روز خریداری شده است که در این صورت، حرجی نیست و مانند هر معامله دیگری معتبر است و به قول معروف خداوند به طرفین معامله برکت دهد!

امیدواریم جناب ایشان اسناد انتقال از قبیل مبایعه نامه، صلح نامه و نیز ثمن معامله را مستنداً اعلام کنند تا شائبه‌ها پایان یابد.

۲ – اگر این ملک خریداری شده است، با توجه به قیمت بالای آن، بد نیست ایشان، پسران و شرکا درباره منشأ مالی پولی که پرداخت کرده‌اند، توضیحاتی ارائه کنند. خریدن ملک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی آن هم توسط یک روحانی و چند پسر و رفیق شان، قطعاً بحث برانگیز می‌شود و اگر توضیحات قانع کننده‌ای بدهند و به این بحث‌ها پایان دهند، قطعا به نفع خودشان خواهد بود.

۳ – اساساً چه لزومی داشته که مؤسسه‌ای تاسیس کنند و ملک مدرسه تحت تولیت خود را – که جزو اموال عمومی است – به آن مؤسسه که متعلق به خودشان و پسران و رفقایشان است، منتقل کنند؟! آن هم درست یک ماه بعد از تأسیس؟!

اگر در این باره هم توضیح دهند، حتماً مفید خواهد بود.

ماجرای باغ ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در شمال تهران و چند سؤال ساده از کاظم صدیقی!

نمایی از حوزه علمیه امام خمینی

اما اگر این انتقال غیرقانونی بوده و مالی متناسب با ارزش ملک پرداخت نشده است، باید از قوه قضائیه انتظار داشت که این پرونده را بدون توجه به جایگاه افراد به طور جدی و علنی و فوری مورد رسیدگی قرار دهد و آبروی نظام و دستگاه قضایی را قربانی افراد نکند.

این روزها، پرونده فساد مالی پسران معاون اول قوه قضائیه بدون لاپوشانی و با اطلاع رسانی به افکار عمومی در حال رسیدگی است و حتی کار به استعفای معاون اول نیز کشیده است؛ این، نشانه امیدبخشی است که امیدوارمان می‌کند قوه‌ای که پسران معاون اولش را محاکمه می‌کند و بر اعتبار خودش می‌افزاید، این “اعتبار سخت به دست آمده” را، به راحتی قربانی اشخاص ولو صاحب منصب نمی‌کند.

About Author