مانور اسراییل و تمرین حمله به تاسیسات اتمی ایران

به گزارش ساقی آذربایجان، در آخرین مرحله از رزمایش یک ماهه رژیم صهیونیستی در قبرس با عنوان ارابه‌های آتش، صدها چترباز ارتش اسراییل در نقاط مختلی در قبرس فرود آمدند. تل‌آویو مدعی است این رزمایش برای مقابله با هرگونه وضعیت جنگی با حزب‌الله و نیز تمرین حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران برگزار شده است.

به گفته ارتش اسرائیل، این رزمایش – که به طور مشترک با ارتش قبرس برگزار می شود – با هدف بهبود آمادگی نیروها و صلاحیت آنها در ماموریت های عملیاتی در عمق خاک دشمن با اشاره به لبنان انجام می شود.

ارتش گفت که هم سربازان وظیفه و هم نیروهای ذخیره از لشکر ۹۸ چتربازان، به همراه واحدهای نیروی هوایی و سایر نیروهای ویژه – مانند واحد نیروی دریایی شایت ۱۳ – در تمرینات در قبرس شرکت می‌کنند.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده هرگونه تلاش برای آسیب زدن به تاسیسات اتمی خود را با قدرت پاسخ خواهد داد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دور سوم و پایانی رزمایش مشترک با ارتش قبرس در اراضی این کشور تحت عنوان «ماورای افق» آغاز شد.

به گزارش مهر به نقل از وبگاه النشره، در این بیانیه آمده است: برگزاری این رزمایش به حفظ و تقویت قدرت ارتش اسرائیل در مواجهه با سناریو‌های متعدد نظامی در شرایط اضطراری کمک می‌کند، همچنین همکاری با ارتش قبرس در افزایش آمادگی برای مواجهه با چالش‌های مشترک تأثیرگذار است.

بنابراعلام ارتش رژیم صهیونیستی در این رزمایش علاوه یگان‌های جنگی در بخش نیروی دریایی، زمینی و هوایی، یگان‌های ذخیره نیز حضور دارند. همچنین یگان کوماندو‌های دریایی ارتش رژیم صهیونیستی و یگان‌های جاسوسی، مهندسی جنگ، فناوری و دفاع سایبری نیز در این مانور مشارکت دارند. این مانور تا روز جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

یکی از سناریو‌های اصلی این رزمایش، عملیات زمینی در عمق جبهه دشمن است که ارتش رژیم صهیونیستی همواره در سال‌های اخیر در دو جبهه غزه و لبنان در این بخش ناکام بوده است.

از سوی دیگر، منابع امنیتی در تل آویو درباره این دور از رزمایش مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در قبرس اعلام کرده‌اند که این رزمایش شامل تمرین نظامی برای شبیه‌سازی حمله زمینی علیه حزب‌الله لبنان است.

گفتنی است سلسله رزمایش‌های ماورای افق، بزرگترین مانور ارتش رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس این رژیم جعلی محسوب می‌شود. در دور‌های مختلف این رزمایش، سناریو جنگ همزمان از چند جبهه در شمال و جنوب اراضی اشغالی تمرین شده است. البته تمرکز اصلی در این مانور‌ها بر جبهه شمالی اراضی اشغالی قرار داشته که رژیم صهیونیستی از نبرد با حزب‌الله لبنان در آن ناکامی‌های بزرگی را در کارنامه دارد.

About Author