مجوز گرانی بیش از ۷۰ درصدی خودرو صادر شد

سپهر دادجوی توکلی، با اشاره به جلسه امروز شورای رقابت درمورد تصمیم‌گیری درمورد قیمت کارخانه‌ای خودروها به ایسنا گفت: امروز در کارگروه خودروی شورای رقابت پیشنهادات سازمان حمایت، کارشناسان خودرو و دانشگاهیان درمورد قیمت کارخانه‌ای خودروها مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد. بر این اساس نامه‌نگاری‌های لازم برای ابلاغ به وزارت صمت انجام شده و فردا صبح به این وزارت‌خانه ابلاغ خواهد شد. باید به این نکته توجه شود که شورای رقابت اجازه قیمت‌گذاری ندارد و قیمت‌هایی که برای محصولات داخلی یا همان خودروهای غیرمونتاژی تصویب شده را به وزارت صمت ابلاغ می‌کند.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: اصلاح و تعدیل قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها به اتفاق آرا در جلسه ۵۵۷ شورای رقابت مصوب و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

«سپهر دادجوی توکلی» به ایرنا گفت: شورای رقابت با استناد به ماده یک دستورالعمل ۵۴۳ خود باید نظر کارگروه مربوطه و سازمان حمایت را در خصوص قیمت خودرو‌ها اخذ می‌کرد تا بتواند قیمت‌های جدید را ابلاغ کند. امروز (سه‌شنبه) و با برگزاری جلسه یاد شده، نتیجه‌گیری‌های کارگروه‌های مختلف در صحن شورا مطرح و رای‌گیری شد و در نهایت اصلاح و تعدیل(بخوانید گرانی) قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها به اتفاق آرا مصوب و به صورت محرمانه وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت خاطرنشان‌کرد: قیمت‌های جدید به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد از قیمت‌های دلالی بازار کمتر خواهد بود.

سپهر دادجوی توکلی همچنین در گفت وگو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام قبلی مبنی بر افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی، افزایش قمیت خودرو‌های داخلی چقدر بوده است، افزود: افزایش بین ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو‌ها که قبلا اعلام شده بود، عدد اشتباهی بود، زیرا بعضی از خودرو‌ها کمتر از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و تعدادی از خودرو‌ها نیز افزایش قیمت بسیار اندکی داشتند. البته تعدادی از خودرو‌ها نیز افزایش قیمتی بیش از ۷۰ درصد داشته‌اند.

About Author