محدودیتی برای تخصیص آب به بخش صنعت در آذربایجان غربی نداریم

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: محدودیتی برای تخصیص آب به بخش صنعت در آذربایجان غربی نداریم.

به گزارش ساقی آذربایجان، یاسر رهبردین در دیدار با فرماندار و نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تخصیص آب به بخش صنعت اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای محدودیتی در بخش تخصیص صنعت قائل نیست تا با حمایت از این بخش بتوانیم به ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان کمک کنیم.
وی با اشاره به تأمین آب شرب سلماس از سد زولا بر لزوم افزایش بهره وری در شبکه آبیاری و زهکشی این سد تاکید کرد و افزود: این سد در سال جاری وارد مدار تأمین آب شرب سلماس شده است و در صورتی که در شبکه آبیاری و زهکشی سد زولا افزایش راندمان نداشته باشیم در تأمین آب کشاورزی به مشکل برخواهیم خورد.
یاسر رهبر دین ضمن اشاره به وضعیت سدهای زولا و دریک افزود: تکمیل اراضی بهبود شبکه‌های آبیاری و زهکشی این دو سد جز طرح‌های الویت دار شرکت آب منطقه‌ای هستند و پیگیر تخصیص اعتبار متناسب با وضعیت شبکه برای افزایش راندمان هستیم.
وی در خصوص تکمیل عملیات دریچه‌های سرریز سد دریک گفت: این پروژه از طرح‌های مهم استانی است که نقش بسزایی را در کنترل سیلاب‌های شهرستان سلماس دارد که در صورت تأمین اعتبار برای تکمیل این پروژه در مدت زمان کوتاهی می‌تواند به بخش آب شهرستان کمک بسزایی کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در راستای مانع زدایی، پشتیبانی، کمک به اشتغال منطقه از تخصیص یک میلیون مترمکعب آب به کشت و صنعت پگاه سلماس خبر داد و گفت: زیر ساخت‌های لازم برای این امر آماده است.

About Author