مددجویان آذربایجان شرقی ۲۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات گرفتند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از پرداخت تسهیلات ۲۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریالی برای خرید محصولات حمایتی به مددجویان تحت پوشش استان در ۹ ماهه امسال خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان فرگل صحاف در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ارایه خدمات حمایتی برای مددجویان، اظهار کرد: ۱۵ میلیارد ریال برای ۲۲۰ قلم کالا از جمله ویلچر، سمعک، باطری سمعک پرداخت شده است، همچنین ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای خدمات دندانپزشکی و ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال نیز برای خدمات پروتز مددجویان در سال جاری پرداخت شده است.
وی از پرداخت کامل شهریه دانشجویی افراد معلول خبر داد و گفت: ۶۴۰ دانشجوی دانشگاه های شهریه دار، ۴۴ دانشجوی دانشگاه دولتی و سه هزار و ۹۵۱ دانش آموز هزینه تحصیلی دریافت کرده اند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب برای ۲ هزار و ۹۵ نفر خاطرنشان کرد: سال گذشته برای ۱۳۹ کودک دارای بیماری فنیل کتونوری ( یک بیماری نقص متابولیکی مادرزادی ) تسهیلات رایگان خرید تغذیه مناسب پرداخت شده است.
وی توانمندسازی جامعه روستایی و ارایه فرصت های برابر برای روستاییان را از جمله اولویت های خدمات دهی بهزیستی عنوان کرد و گفت: به منظور شناسایی و آگاه سازی افراد معلول، در یک سال گذشته ۲۰ هزار معلول در روستاهای استان شناسایی و تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند.
صحاف اضافه کرد: همچنین با توجه به گسترش شهرنشینی، یک هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلول را در حاشیه شهرها شناسایی کرده و خدمات ارایه داده ایم.
وی با اشاره به برقراری مستمری برای مددجویان، گفت: برای افراد آسیب دیده نخاعی و دارای معلولیت شدید، علاوه بر مستمری حق پرستاری نیز پرداخت می شود.
صحاف کاشت حلزون برای نوزادان را از جمله برنامه های اصلی بهزیستی عنوان کرد و افزود: ۱۸۰ میلیون تومان برای کاشت حلزون ۷۵ ناشنوا پرداخت شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اقدامات پیشگیری از معلولیت را از جمله برنامه های اصلی و اولویت دار این سازمان اعلام و خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته برای ۶ هزار و ۳۲۱ نفر غربالگری و مشاوره ارایه شده و همچنین به منظور جلوگیری از نابینایی و کم بینایی غربالگری بینایی برای ۹۶ هزار و ۹۶۰ نفر انجام شده است.
صحاف ساخت مسکن برای مددجویان را از جمله دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و با اشاره به تحویل ۴۳۹ واحد مسکونی در یک سال گذشته، افزود: ۳۷ واحد مسکونی نیز آماده تحویل است.

About Author