مردم وفاداری‌شان را به نمایش‌ گذاشتند، شما هم همت کنید

امام جمعه تبریز خطاب به دولتمردان گفت: این مردم را می‌بینید، هر جا به حضورشان نیاز است حاضر هستند و وفاداری خود را به نمایش می‌گذارند پس شما هم یک همت کنید.

سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امام(ره) با ابتکاری که به خرج دادند و روز قدس را تعیین کردند در واقع بی‌تفاوتی نسبت به مساله فلسطین را از بین بردند و‌ همه را حساس کردند.

وی ادامه داد: امام(ره) با اندیشه راهبردی مساله فلسطین را به مساله اصلی جهانی تبدیل کردند، رژیم صهیونیستی قبل از انقلاب در طول ۶ روز سه کشور غربی را اشغال کرده بود ولی الان به برکت راهبردی امام راحل تمام رویاهایش از بین رفته است و دو دهه اخیر شکست‌های پی در پی از جبهه مقاوت می‌خورد.

امام جمعه تبریز گفت: دغدغه صهیونیست به داخل اسرائیل آمده است چرا که بحران‌های سیاسی که به چالش تبدیل شده‌اند،  الان به یک کابوس واقعی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ملت‌های آگاه همه را با خوی اشغالگری آشنا کرد و الان رژیم صهیونیستی در بین ملت‌ها کاملا منزوی است و فشار افکار عمومی باعث شده تا مقامات جهان حمایت قاطعی از صهیونیست را نشان دهد.

هر کشوری بخواهد با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کند دچار خطای محاسباتی شده و باید تاوان بدهد

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: اگر در این شرایط هر کشوری بخواهد با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کند دچار خطای محاسباتی شده و باید‌ تاوان دهد. 

وی با بیان اینکه آزادی قدس که با ابتکار امام و رهبر معظم انقلاب به گفتمان جهانی تبدیل شده است، گفت: این موضوع دو اثر مهم دارد یعنی جلوگیری کرد  از فراموشی آرمان‌های فلسطین و خیال راحت را از صهیونیست گرفت و تل‌آویو را به یک‌ مسیر هدایت کرده است تا با شدت نزاع سیاسی زمزمه فروپاشی صهیونیست به گوش رسد.

وی دومین ‌اثر طراحی ایران با تبدیل شدن مساله فلسطین به مساله جهان اسلام را اهرمی برای وحدت مسلمانان برشمرد و گفت: برخی دولت‌های مسلمان مشکل رژیم صهیونیستی را رفتار خشن او‌ می‌دانند در حالیکه ما مشکل اسرائیل را موجودیت این رژیم می‌دانیم.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: سیاست چندگانه از سوی برخی دولت‌های مسلمان را شاهد هستیم اما جمهوری اسلامی حق حیات برای رژیم صهیونیستی قائل نیست و ان شا‌الله شاهد اضمحلال رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه  رهبر معظم انقلاب فرمودند که  اسرائیل ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید، گفت: گویا خودشان عجله دارند زیرا تظاهرات گسترده توسط رژیم غاصب دیده می‌شود.

روز قدس روز شکل‌گیری خاورمیانه اسلام با محوریت قدس شریف بود

آیت‌الله آل‌هاشم در خصوص حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی گفت: آفرین بر مردم ایران که با این حضور یک هشدار به تمام ابر قدرت‌ها داد.

وی ادامه داد: روز قدس روز شکل‌گیری خاورمیانه اسلام با محوریت قدس شریف بود؛ امروز مردم قهرمان اسلامی ایران و آذربایجان حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.

امام جمعه تبریز گفت: روز قدس نماد درگیری کفر و اسلام است؛ وحدت اسلام امروز شکل گرفت و لذا سریعا شاهد از بین رفتن رژیم غاصب خواهیم بود.

وی گفت: روز قدس روز خروش امواج بلند و  سهمگین و فریاد امت متحد اسلام و جوامع اسلامی علیه سال‌ها ستم و اشغال است؛ قدس روز نمادین برای پیگیری آرمان ماندگار و بینش عمیق و‌ حکمت الهی حضرت امام(ره) است.

آیت‌الله آل‌هاشم خطاب به دولتمردان، گفت: دولتمردان این مردم را می‌بینید، هر جا به حضورشان نیاز است حاضر هستند و وفاداری  خود را به نمایش می‌گذارند پس شما هم یک همت کنید. 

وی ادامه داد: مگر رهبری در سخنرانی ابتدای سال نگفتند مهار تورم؟ یک حرکتی باید زد برای تحقق شعار سال و در نتیجه شاهد رشد تولید و مهار تورم باشیم.

افول آمریکا از زبان اروپا

وی به افول آمریکا از زبان اروپا؛ اشاره کرد گفت: این هفته شاهد سفر رئیس جمهور فرانسه به چین بودیم  در حاشیه این سفر او حرف‌های بسیار مهم زده است؛ که نشان می‌دهد اروپا در برابر فشارها برای تبدیل شدن به دنباله روهای آمریکا مقابله خواهد کرد و همچنین اروپا باید وابستگی خود به آمریکا را کم کند.

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد:  شخص مکرون و کشور فرانسه در طول سال‌های اخیر ارتباط بسیار نزدیک با آمریکا داشت اما به نظر می‌رسد فرانسه به این نتیجه رسیده است که سیاست خارجی خود را مستقل از آمریکا کرده و وارد بحران‌های آمریکا و ارتباط صرف با ایالت متحده نداشته باشد بلکه ارتباط با کشورهای شرقی را افزایش دهد.

 بی‌اعتمادی مردم ایران به آمریکا فراگیرترین واقعیت جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: یک موسسه افکارسنجی در طی یک نظرسنجی میزان بی اعتمادی به آمریکا در ایران را بیش از سایر کشورهای منطقه دانست یعنی از ۸۱ درصد از مردم ایران به آمریکا بی اعتمادند.  

وی خاطرنشان کرد: بی‌اعتمادی مردم ایران به آمریکا فراگیرترین واقعیت جامعه است که با وجود بزک آمریکا توسط برخی جریانات غرب‌گرا این میزان بی اعتمادی قابل توجه است.

آیت‌الله آل‌هاشم با اشاره به بیانات رهبر عزیزمان  در سخنرانی اولین روز از سال که فرمودند یکی از نقاط قوت استحکام بنیه درونی جامعه ماست و خاستگاه استحکام بنیه درونی جامعه ایران تقویت میکند؛ ادامه داد: شما مظاهر ایمان دینی مردم را در مناسبت‌های مختلف شب‌های قدر که نمایش پرشکوه دینداری اسلامی و درست نقطه مقابل تبلیغات سنگین رسانه‌های معاند بود را دیدید.

وی خطاب به آنهایی که دم  از کاهش از دینداری مردم ایران می‌زنند باید این روزها را ببینند که مساجد حسینیه چگونه مملو  از جمعیت می‌شود، گفت: وقتی از وضعیت دینداری در یک فرآیند صحبت می‌کنیم مناسک و مناسبت‌ها یکی از دینداری است که همین مصلای اعظم تبریز با این گنجایش عظیم مملو از مردم مومن برای احیای شب قدر است.

About Author