میزان سرمایه‌گذاری منفی و رشد اقتصادی در زنجان پایین است

استاندار زنجان گفت: در حال حاضر میزان سرمایه‌گذاری منفی و رشد اقتصادی پایین است که تداوم این روند، افزایش مشکلات را در پی خواهد داشت.
به گزارش ساقی آذربایجان، محسن افشارچی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در محل استانداری زنجان، گفت: این جلسه جزو یکی از مهم‌ترین جلسات استان است.
وی اظهار کرد: وضعیت نشان می‌دهد که نباید در مسیر قبلی حرکت کرد و این به دلیل تکانه‌هایی است که به کشور وارد شده است.
استاندار زنجان به برش استانی برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: میانگین رشد اقتصادی در نظر گرفته شده برای کشور در این برنامه ۸ درصد است و میانگین در نظر گرفته شده برای استان زنجان ۸/۷ درصد است.
افشارچی تاکید کرد: در این برنامه تقسیم‌بندی‌هایی انجام‌شده که تمرکز در بخش خدمات باید بیشتر شود و رشد بخش کشاورزی از محل بهره‌وری باشد و و کشاورزی استان باید از محل بهره‌وری اتفاق بیفتد.
وی بر لزوم استفاده از بهره‌وری در رشد اقتصادی تاکید کرد و افزود: مسئولیت همه مدیران این است که با یکدیگر هماهنگ و همراه شود و مسائل به نفع مردم و جامعه حل شود.
استاندار زنجان به مشکل مسکن فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این مشکل جدی برای فرهنگیان است و برای حل مسائل این‌چنینی باید نگاه‌ها متفاوت شود.
افشارچی با بیان اینکه باید به افزایش سطح درآمد و رفاه خانوارها مدیران در سال آینده جدی باشند، ابراز کرد: رشد اقتصادی بر اساس رشد سرمایه‌گذار اتفاق بیفتد.
وی گفت: در قانون بودجه ۹۰۰۰ ردیف وجود دارد و ادارات و دستگاه‌ها توجه داشته باشند که هدف دریافت بودجه نیست، بلکه هدف باید رشد اقتصادی کشور با استفاده از بودجه‌های تخصیصی باشد.
استاندار زنجان تصریح کرد: در حال حاضر میزان سرمایه‌گذاری منفی و رشد اقتصادی پایین است که اگر تداوم داشته باشد مشکلات بیشتر می‌شود.

About Author