نظر سردار حاجی‌زاده درباره حمله به کشتی‌های اسرائیلی

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: اقداماتی علیه آمریکایی ها انجام شده که فعلا مجال گفتن آنها نیست.
به گزارش ساقی آذربایجان، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفتگویی تفصیلی با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، درباره برخی موضوعات نظیر حمله به عین الاسد، مورد اصابت قرار گرفتن برخی شناورهای اسرائیلی و انجام عملیات علیه صهیونیستها در اربیل عراق و نیز مورد اصابت قرار دادن اشتباهی هواپیمای اوکراینی پرداخته است که برخی سخنان وی منتشر شده و مشروح آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.
سردار حاجی‌زاده درباره انتقام خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حمله به پایگاه عین الاسد گفته است: در ارتباط با سردار سلیمانی ما می‌توانستیم چند راه مقابله را معلوم کنیم. یک راه این بود که یک جنگ تمام عیار راه بیاندازیم. در این صورت ما می‌بایست پایگاه‌های آنها (آمریکایی‌ها) در منطقه را می‌زدیم و بعد یک زد و خورد سنیگن بین ما و آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت و مثلا یک جنگ یک ماهه اتفاق می‌افتاد. اما آیا این کار منطقی بود؟ در نتیجه آن ما تعدادی کشته از آنها می‌گرفتیم و آنها هم چند هزار نفر از مردم عادی و نظامی را می‌کشتند و یک ضربه‌ای به کشور وارد می‌شد و ما ده بیست سال عقب می‌افتادیم.
وی تصریح کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که جنگ نتایج خوبی برای ما ندارد و باید اقدامی انجام دهیم که دستاوردهای خوبی برای ما و منطقه داشته باشد. در نتیجه مسئولین نظام بحث اخراج امریکا از منطقه را مطرح کردند. این درحالی بود که تا قبل از آن حرفی از اخراج آمریکا از منطقه نبود و صحبت‌ها پیرامون رفتن آمریکا از منطقه بود.
وی عنوان کرد: وقتی این هدف گذاری تعیین شد، معلوم می‌شود برنامه‌ای پشت سر آن قرار دارد. آنها یک اقدام نظامی انجام داده بودند و ما هم باید یک اقدام نظامی انجام می دادیم لذا آمدیم و در این حد( حمله به عین الاسد) اقدامی را انجام دادیم. این اقدام ما در شرایط بود که آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که اگر ایران اقدامی کند ما ۵۲ نقطه از ایران را مورد هدف قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد:‌ در کنار حمله به عین الاسد موضوع تعقیب آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی مطرح شد و امروز کار بجایی رسیده است که آمریکایی‌ها به راحتی گذشته در منطقه تردد نمی‌کنند.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه اتفاقاتی که در منطقه می افتد تصادفی نیست، گفت:‌بعد از پاسخ ما، حدود ۸۰ درصد از ناوگان نظامی آمریکا از منطقه خلیج فارس به دریای عمان رفته است و فشار روحی روانی زیادی به نیروهای آنان وارد می‌شود که این اطلاعات از درون خود آنها به ما می‌رسد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: تا اینجای کار خروج آمریکایی‌‌ها از منطقه یک خروج اختیاری نبوده است. حالا شاید برخی بگویند این خروج بر اثر فشار طالبان بوده است اما بیست سال است که روی آنها کار می‌کنیم و بعد از شهادت حاج قاسم اقدامات ما سرعت پیدا کرده است. امروز امکانات آمریکایی‌ها در منطقه بی خاصیت شده و آنها حرف از دورسازی امکاناتشان می‌زنند.
وی اظهار داشت: اقداماتی که ما انجام می‌دهیم باید با منطق باشد و اگرما اقدامات هیجانی انجام دهیم معلوم نیست به نتایج قابل قبول برسیم. ما نترسیده‌ایم و شما دیدید که هم پایگاه عین الاسد را زدیم و هم پهپاد آنها را منهدم کردیم و اقدامات دیگری انجام داده‌ایم که فعلا مجال گفتن آنها نیست.
سردار حاجی‌زاده در ادامه درباره پاسخ ایران به اقدامات رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما هم گاهی می‌شنویم که ضرباتی به آنها وارد می‌شود و کشتی‌های آنها و یا کارخانه‌شان دچار آتش سوزی شده است. بالاخره ما هم خدایی داریم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد:‌ امروز به دلیل کوتاهی نیروهای امنیتی و همچنین رویکرد دولت غربگرایی که بر سرکار بود امنیت ما دچار خدشه شده است. دیپلماسی که مبتنی بر غربگرایی باشد اصلا میدان را قبول ندارد. البته باید بگویم که من هم شنیده‌ام که اسرائیلی‌ها بعد از ترور شهید فخری زاده در اربیل خیلی کشته داده‌اند.

About Author