نماد آزادگی تبریز مدفون در بی مهری

 وضعیت اندهناک مزار این اسطوره بزرگ آزادگی، مدت هاست که صدای دلسوزان فرهنگ و تاریخ را درآورده و هر بار وعده های جدیدی از سوی مسئولین داده می شود.

مزار شهید ثقه الاسلام مبارز بزرگ دوره مشروطه خواهی چند سالی است که در گیر و دار ساماندهی مقبره الشعرا، زیر غبار بی مهری و فراموشی مخفی و مدفون مانده است.

وضعیت اندوهناک مزار این اسطوره بزرگ آزادگی، مدت هاست که صدای دلسوزان فرهنگ و تاریخ را درآورده و هر بار وعده های جدیدی از سوی مسئولین داده می شود.

مرداد ماه سال ۱۴۰۱ دقیقا یک سال قبل شهردار تبریز وعده آماده‌سازی مزار ثقه‌الاسلام تبریزی تا دی ماه همان سال جهت برگزاری بزرگداشت یکصد و یازدهمین سالگرد شهادت این‌ مجتهد روحانی خبر داده بود.

یعقوب هوشیار گفته بود: مقبره ثقه الاسلام تاکنون مورد غفلت قرار گرفته بود که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بهسازی و نوسازی آن تا دی ماه سال جاری و مقارن با برگزاری کنگره ملی بزرگداشت آن شهید انجام شده و به سامان خواهد رسید.

اما ۷ ماه از آن وعده گذشت و خبری از ساماندهی این مزار نشد تا اینکه دیروز (۳۱ تیر ماه ۱۴۰۱) استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد بزرگداشت ثقهالاسلام وعده جدیدتری داد.

عابدین خرّم گفت: در روز ۱۴ مرداد همزمان با همایش بزرگداشت ثقه‌الاسلام، آرامگاه آن شهید برای بازدید عموم آماده می‌شود.

وی از چهار نهاد شهرداری، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره کل اوقاف و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست با هماهنگی و وحدت رویه نسبت به اتمام طرح بازسازی مقبرهالشعرا اقدام کرده و تغییرات ملموس آن مجموعه برای مردم به صورت کامل نمایان شود.

 

About Author