نهضت رفع محرومیت ها درآذربایجان غربی شکل گیرد

استاندار آذربایجان غربی بر تشکیل نهضت رفع محرومیت ها در حوزه های فرهنگی و آموزشی استان تاکید کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در نشست فصلی علما و روحانیون آذربایجان غربی با بیان اینکه علما ملجا و پناهگاه مردم هستند افزود: برای حل مسائل استان نیازمند تعامل با روحانیون و علما هستیم و باید با ایجاد ارتباط مستمر و تداوم دار با علما و روحانیون استان در جهت حل این مسائل برآییم.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های استان برای حل مسائل و مشکلات تاکید کرد و ادامه داد: برای تشکیل نهضت محرومیت زدایی نیازمند همکاری و تعامل سازنده علما و روحانیون هستیم.

پیوست فرهنگی در تمام طرح‌های آذربایجان غربی اجرا شود
استاندار آذربایجان غربی گفت: همه فعالیت‌های عمرانی اقتصادی و توسعه‌ای استان بر مبنای آموزه‌های دینی انجام خواهد شد و پیوست فرهنگی در تمامی طرح‌ها مورد تاکید قرار دارد. معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه بهبود معیشت مردم یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است گفت: سعی می‌کنیم با حضور میدانی در مناطق کم برخوردار از نزدیک در جربان مسائل و مشکلات مردم قرار بگیریم.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی، دینی و مذهبی یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت استان است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فکری علما و روحانیون در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و گفتمان انقلاب و استمرار برگزاری نشست‌های همفکری با علما، روحانیون و ائمه جمعه جزو اولویت‌های استان قرار دارد.
معتمدیان با تاکید بر توجه ویژه به مباحث فرهنگی و تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه ادامه داد: به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان اسلام و انقلاب علیه نظام اسلامی و مشکلات ناشی از آن بر معیشت و رفاه مردم، توجه به مباحث فرهنگی در جامعه کمرنگ‌تر شده است.
وی نهادینه کردن فرهنگ مطالبه گری در جامعه به عنوان یک نیاز را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حال حاضر در جنگ تمام عیار و همه جانبه با دشمنان نظام هستیم و با وجود این دشمنی‌ها، با روی کار آمدن دولت سیزدهم امیدواری در بین مردم افزایش یافته است.

About Author